Ga naar inhoud
Geplaatst:

MBH

Beste!

Ik heb een scooter in bezit en deze gebruik ik privé en zakelijk, De scooter staat niet op de zaak.

De zakelijke ritjes heb ik vastgelegd in een bestandje. (enkel datum, beginstand en eindstand).

Ik kan nu toch het aantal zakelijk gereden kilometer x €0,19 aftrekken van de inkomstenbelasting?

Ik hoef voor 2013 geen inkomstenbelasting te betalen. Heeft het dan nog wel zin om deze kilometeradministratie mee te nemen in de administratie voor 2013? Kun je dit dan in 2014 verrekenen?

Featured Replies

Geplaatst:

brood

Natuurlijk geldt de aftrek voor het jaar waarin de zakelijke ritten gepleegd zijn.

Anders zou ik de ritten die ik vroeger met paard en wagen het brood ;) rond bracht ook nu kunnen verrekenen ::).

Geplaatst:

MBH

• Auteur

Oke duidelijk! Ik zit alleen nog met het volgende;

Ik hoef voor 2013 geen inkomstenbelasting te betalen. Heeft het dan nog wel zin om de kilometeradministratie van 2013 mee te nemen in de administratie? Aangezien de aftrek geen effect heeft omdat ik al geen inkomstenbelasting hoef te betalen.

Geplaatst:

brood

Wanneer dat leidt tot een verlies en het is substantieel dan kan het nut hebben voor toekomstig verlies verrekening. Maar bij een kleinere winst is het nutteloos om dat er nog in te zetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.