• 0

Aangifte Inkomstenbelasting 2013

Hallo iedereen,

 

Op internet probeerde ik een beetje te zoeken naar mijn rechten en plichten als het gaat om de Inkomstenbelasting. Ik heb namelijk op 2 februari 2014 mijn aangifte Inkomstenbelasting 2013 verzonden en tot op heden nog geen bericht. De Belastingdienst geeft aan voor 1 juli 2014 een bericht te sturen maar is dat een streven of een verplichting? Mocht ik voor 1 juli geen bericht krijgen, die termijn verloopt over 11 dagen namelijk, heb ik dan bepaalde rechten? Belastingrente? Heffingsrente? Invorderingsrente? En doe ik er goed aan om dan op 1 juli meteen een brief te sturen? Of te bellen? Het gaat namelijk om een behoorlijk bedrag wat ik nog te ontvangen heb.

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Groeten, Anton

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je krijgt straks gewoon een voorlopige aanslag. En je ontvangt heffingsrente. Verder kun je weinig anders dan braaf afwachten volgens mij...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

1 juli is een streefdatum en geen wettelijk recht voor de belastingplichtige. Rente wordt nog maar beperkt vergoed:

Inkomsten- en vennootschapsbelasting

 

Als wij er langer dan 3 maanden over doen om een belastingaanslag op te leggen, dan betalen wij u rente. U ontvangt alleen rente als een belastingaanslag wordt opgelegd met een terug te geven bedrag en wij de gegevens op de aangifte hebben gevolgd. U ontvangt rente over het bedrag dat u te veel betaalde. Als wij de aanslag opleggen binnen 6 maanden na afloop van het belastingjaar, dan ontvangt u geen belastingrente.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.