Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Administratie opzetten op eigen computer.

Geplaatst:

Feedbackplatform

Beste Forumleden,

 

Ik heb een eenmanszaak en hebt het eerste kwartaal niets verdiend, dit heb ik ook aangegeven. Nu in mijn tweede kwartaal heb ik heel wat spullen gekocht en heel wat verkocht via mijn webshop. Ik krijg iedere week een factuur van Targetpay (betalingsprovider) wat ik die week verdiend heb. Nu heb ik wat vraagjes:

 

Moet ik bij deze wekelijkse factuur ook de honderden verkoopfacturen van mijn klanten stoppen, of kan ik dit gewoon lekker laten staan en heb ik aan het overzicht factuur genoeg?

 

Ik wil mijn administratie op mijn eigen computer opzetten via mappen, wat is een goede structuur hiervoor? Ik heb nu.

 

Administratie

2014-2015 - Eerste kwartaal (inkoop facturen - verkoop facturen) -Tweede kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen) - Derde kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen) -vierde kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen).

 

Is dit een slimme opzet of moet het anders?

 

 

Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform

Featured Replies

Geplaatst:

Instruments

Het lijkt mij dat het weinig uitmaakt hoe je het bewaard, omdat je zelden terug zult kijken naar facturen als klanten boter bij de vis doen. Je voorstel is prima. Zolang het boekhoudkundig maar in orde is. En natuurlijk backups maken van je PC.

Geplaatst:

Belastingdienst

Je bepaalt zelf hoe je de administratie inricht. Het belangrijkste voor ons is dat duidelijk is hoeveel btw je moet betalen en welke btw je terugvraagt. Bij het administreren van facturen gelden wel een paar eisen. Je kunt deze nalezen op onze site.

 

Het is belangrijk dat je alle uitgaande en inkomende facturen bewaart en dat je daarnaast ook aantekeningen ervan maakt in je administratie. In jouw geval betekent dit dat je alle losse verkoopfacturen bewaart, naast het overzicht van de betaalprovider.

 

Guido

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.