Nu hebben we vorig jaar niet alle ingekochte goederen verkocht --> voorraad dus.
Ben nog steeds met mijn IB aangifte aan het stoeien en weet niet goed waar ik de voorraad moet opvoeren.
Daarom wat vraagjes.
1e
Moet ik in mijn WV alle inkoop opvoeren of alleen de inkoop van de verkochte goederen?
Als ik alles opvoer dan komt er een behoorlijk verlies uit.
2e
Ik zie dat ik in mijn activa voorraad kan opvoeren maar ik moet dan wel een tegenboeking in mijn passiva doen om een en ander in balans te houden. Maar ik heb geen idee waar ik dit zou moeten opvoeren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jos58
Jos58
Hallo experts.
Ik heb samen met mijn zoon een VOF.
We handelen in goederen (inkoop/verkoop).
Nu hebben we vorig jaar niet alle ingekochte goederen verkocht --> voorraad dus.
Ben nog steeds met mijn IB aangifte aan het stoeien en weet niet goed waar ik de voorraad moet opvoeren.
Daarom wat vraagjes.
1e
Moet ik in mijn WV alle inkoop opvoeren of alleen de inkoop van de verkochte goederen?
Als ik alles opvoer dan komt er een behoorlijk verlies uit.
2e
Ik zie dat ik in mijn activa voorraad kan opvoeren maar ik moet dan wel een tegenboeking in mijn passiva doen om een en ander in balans te houden. Maar ik heb geen idee waar ik dit zou moeten opvoeren.
3e
We hebben ook nog wat afkeur en breuk gehad.
Hoe hier mee om te gaan?
Graag advies.
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46677-voorraad-boeken-in-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag