• 0

Hulp bij opstellen financiële berekening voor BBZ

Beste ondernemers,

 

Aanvraag BBZ

Heb een aanvraag ingediend voor een krediet dan wel voor een bijstandsuitkering via de BBZ-regeling. Dit aanvraagformulier bevat een checklist met in te leveren stukken.

 

Financiële berekening

Perfect - alleen vragen ze onder andere (logischerwijs) om een specifieke berekening van het krediet van €5000 wat ik aan wil vragen. Meer specifiek: een berekening waaruit blijkt dat ik dit bedrag nodig heb en waarvoor.

 

Levensonderhoud

Ik heb het eigenlijk nodig voor levensonderhoud, althans, alleen in extreme noodgevallen. Uiteraard gaan ze dit niet goedkeuren. En echt verstandig om hiervoor te gaan lenen is het natuurlijk allerminst.

 

Ik maak waarschijnlijk meer kans wanneer ik opgeef het nodig te hebben voor een investering.

 

Berekening opstellen, graag hulp

Het maken en presteren van financiële berekeningen is niet mijn sterkste vaardigheid.

 

Wie kan mij een zetje geven? Hoe en waar te beginnen? Ik zou jullie hulp erg waarderen, geld om dit uit te besteden, is er niet. Vandaar dat ik de Higherlevel community om hulp kom vragen. Als blijk van waardering kan ik bijvoorbeeld online een review voor je schrijven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hoofdgebruiker

 

Als ik even bot mag zijn: stop met je slachtofferrol en realiseer je eerst eens wat je verliest als je zo doorgaat! Wat je beschrijft zijn de symptomen van een burn-out. Geen energie, wel het werk hebben maar het verrichten ervan uitstellen. Oorzaken van de problemen buiten jezelf leggen, zoeken naar onrealistische alternatieven die geen blijvende oplossing bieden, maar jou in staat stellen om nog net wat langer passief te blijven.

 

Je hebt geen productiviteitsprobleem! Je hebt een motivatieprobleem. Je redeneert in cirkeltjes en komt tot de conclusie dat het niet aan jouw inspanningen ligt. Onzin! Je ziet een financieel gat en denkt vervolgens dat geld lenen het probleem oplost. Dat doet het niet. Ja, je kunt twee maanden je boterham smeren en de huur voldoen maar wat als die twee maanden om zijn en jij de essentie (jij!) niet aangepakt hebt? Dan ga je weer leuren om geld en als dan blijkt dat niemand de geldkraan meer opendraait, wat dan? Ja dan sta je op straat! Of dan eindig je in de WSNP met een leefbudget van 50 euro per week.

 

Ben je schuldvrij op dit moment? Dan moet het jou er alles aan gelegen zijn om dat zo te houden. Nu heeft niemand wat te eisen van je. Maar als je het pad van financieringen op gaat om gaten te dichten die voortkomen uit jouw passiviteit dan worden schuldeisers al snel incassobureaus.

 

Heb je al schulden dan is het laatste wat je moet doen meer schulden maken! Dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht die niet te stoppen is.

 

Zet je mail uit. Maak een dagplanning. OP PAPIER! Beschrijf wat je die dag gaat doen en wat het oplevert. Kies lucratieve opdrachten eerst. Doe alles wat nodig is om te zorgen dat je je onder handen werk gaat doen! Je hebt de opdrachten. Je hebt geld in verschiet. Zorg dan ook dat je dat geld kunt factureren! Dat is je eerste prioriteit. Zet desnoods een betalingstermijn van 7 dagen op je facturen. Je hebt geen lening van 5.000 nodig. Je hebt een reden nodig om te doen wat je moet doen om dat geld te innen.

 

Kijk om je heen. Wie zitten er naast je? Wat heb je om je heen? Waar hecht je waarde aan? Wat als die mensen en zaken er niet meer zijn enkel omdat jij geen zin meer had om te werken?

 

Kun je met jouw expertise niet interim werk gaan doen? Uurtarief ligt vaak hoger dan loondienst. Het geeft ook houvast en schept verplichtingen. Dat structureert je dag. Zoek daar eens naar.

 

Laatste en belangrijkste tip: ga aanstaande maandag naar je huisarts en beschrijf je problemen. Sommige praktijken hebben psychologische hulp in huis en anders kun je een verwijzing krijgen naar een psycholoog. Dit wordt, behoudens je eigen risico, vergoed door je zorgverzekering.

 

Sterkte!

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Joost,

 

Hij komt binnen. Hou ik van. Hier herken ik me heel erg in. Je had het niet beter kunnen verwoorden. Echt niet. Je kunt er vanuit gaan dat ik je adviezen ga opvolgen. En dat ik er met enkele al reeds begonnen ben. Ik stop met reageren en lezen anders gaat het binnen een maandje ook daadwerkelijk fout. Best wel goed fout. Dus ik onderbreek dit topic even voor dit moment en ga me focussen op dingen die zsm gedaan moeten worden. Ik kom ook even niet terug, want mede door Joost's reactie realiseer ik me dat ik wel moet oppassen. Als het zo doorgaat. Dus van mijn kant ff einde nu. Als een malloot aan de slag.

 

Joost, bedankt. Weet niet direct hoe ik je kan bedanken, maar je helpt me hier enorm mee vooruit. Had ik ff nodig. Duwtje in de rug. Even de realiteit onder ogen zien. Vol gas.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooizo! En nogmaals het gaat niet om vol gas of als een malloot aan de slag. Het gaat erom dat je erkent dat je een probleem hebt, hulp zoekt en dat combineert met wat er nu nodig is. Dat vereist dadendrang en overgave aan je probleem.

 

Als je aan een hulpverlener kunt erkennen dat je een probleem hebt dan kunnen zij jou helpen.

Totdat die hulp er is moet je het zelf doen en dat betekent alles doen wat nodig is om je gezin (?) te bieden wat ze nodig hebben van je.

 

Ik wens je alle goeds en hoop op een spoedig bericht dat het de goede kant op gaat.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hi Joost en alle anderen,

 

Een week later. Tijd voor een update.

 

Het ging de eerste dagen na jouw adviezen duidelijk de goede kant op. Had weer de energie/zin om stappen te maken. Ben ook daadwerkelijk wat vooruit gekomen.

 

Sinds de tweede helft van de week ben ik weer terug bij af. Ik ben verder gekomen, dat zeker. Dus heel hartelijk dank daarvoor.

 

Helaas ben ik sinds donderdag dus weer gestrand. Ik zet een motivatieblog/log op in de hoop dat mensen mij kunnen aanmoedigen (klinkt stom, weet het, maar het hielp). Op dit blog zal ik dagelijks een update plaatsen. Daarmee hoop ik dat mensen mij een zetje kunnen geven.

 

Ik lijk wel een klein kind. Toch zijn dit (de adviezen/opzwepende commentaar van anderen) de dingen die mij steeds een stap vooruit helpen. En voorkomen dat de situatie zoals het nu is, nog verder uit de hand loopt.

 

Link naar blog/log plaats ik later vandaag/de komende dagen in mijn handtekening van mijn profiel.

 

Huisarts: waar ik nu mee bezig ben is al mijn schulden overzichtelijk krijgen. Zodat ik gerichte actie kan nemen. Vanwege het gebrek aan inkomen hakt het er nu flink in.

 

Ik bemerk dat een rekening van de zorgverzekeraar me gevaarlijk diep in de put zou kunnen drukken. Het is iets wat me net over de rand van een ravijn in zou kunnen duwen. Aan de ene kant is het onverstandig om het bezoek aan de psycholoog te mijden, aan de andere kant is het hoogst onverstandig om mezelf dieper in de problemen te steken (financieel).

 

Het is duidelijk dat het hoognodig is, er is echter (nog) geen geld voor een bezoek aan een psycholoog.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat nu serieus goed. Motivatielog is er nog niet van gekomen. De reden dat het nu echt de goede kant opgaat: flink op mijn sodemieter gekregen van opdrachtgever (en verder zijn er een 4-tal schulden dusdanig groot en ernstig dat het nu alles of niets is, of overleven of op straat; ik MOÉT wel). Daarnaast heb ik mijn projectmanagementinformatie openbaar gezet, zodat opdrachtgever elk moment mee kan kijken. Ik update de lijst voortdurend gedurende de dag. (waarschijnlijk voel ik daardoor grote druk waardoor ik beter ga presteren. Opeens gaat het super. Hopelijk zo lang mogelijk vol te houden.) Ik ben echt nogal vrij explosief aan het knallen, althans, ik ben 400% productiever geworden en ik wil dit percentage vanaf nu alleen nog maar verder laten toenemen. Ik wil vanaf 07 uur sochtends, nee, vaanf 06 uur sochtends, tot 00:00 uur vreselijk hard tekeer gaan, ha ha :)

 

Omzet stijgt nu ook weer doordat ik elke dag nu gewoon mijn volle uren maak. Daarmee snel schulden aflossen.

 

(ik luister nu ook muziek van Tiësto, dat is knalmuziek waar je power van krijgt!, dat helpt ook a lot)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.