• 0

Pand kopen vanuit de BV

Geacht forum,

 

Ik overweeg om vanuit mijn BV een woonhuis te kopen en dit te verhuren aan expats. Ik zou hier graag een paar vragen over willen stellen.

Heb gelezen dat jullie geen antwoord geven op vragen ,die geen betrekking hebben op ondernemen. Ik

weet niet goed, of jullie dit wel als ondernemen zien en vraag jullie daarom, of ik jullie het een ander wel/niet zou mogen voorleggen.

 

Hoor graag.

 

Complimenten trouwens voor dit forum!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dingo,

 

Allereerst complimenten terug voor de uiterst correcte vraag, en dank voor jouw compliment aan dit forum en haar leden :)

 

Inhoudelijk: als verhuur niet jouw structurele bedrijfsactiviteit is of wordt, is het meer een beleggingsvraag en past de vraag daarom beter op andere fora (o.a. vastgoedfora, beleggingsfora en goeievraag.nl)

 

Ben je daarentegen voornemens om je structureel (m.a.w. als hoofdactiviteit of voornaamste activiteit) bezig te gaan houden met exploitatie van vastgoed/verhuur aan expats vanuit meerdere objecten, dan is het een ondernemersvraag en staat het je vrij om je vragen hier te stellen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Dank voor de snelle reactie en uitleg met betrekking tot het begrip ondernemer, ten aanzien van vragen mogen stellen aan het forum. Het voornemen is inderdaad om vanuit de BV, meerdere objecten te gaan verhuren aan expats/ particulieren. Expats/particulieren, omdat het zo schijnt zo te zijn, dat een bedrijf niet meer de contractant wordt, maar de expat zelf en die dus eigenlijk als particulier huurder gezien moet worden. Dit geeft een mindere dekking, maar wil ook geen beer achter elke boom zien. Je bent ondernemer of niet.

 

De vragen die ik had met betrekking fiscaal, zijn inmiddels beantwoord. Heb een vastgoed beheerder gebeld, met deze tip help ik misschien weer iemand anders.

 

Mocht er zich toch nog een vraag voordoen, voel ik mij vrij om die te stellen op het forum. Daarnaast, mocht u nog alert tips hebben, hoor ik die heel graag.

 

Nogmaals dank.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.