• 0

Wanneer moet je DGA salaris uitbetalen

Hallo,

 

Ik heb een vraag wat betreft het salaris van de DGA van een BV. Ik wil een bv opstarten en heb zelf

50 % van de aandelen. daarnaast ben ik de directeur. door dit concept moet ik mijzelf een salaris uitbetalen van minimaal 44.000 euro op jaarbasis. Op het begin kan ik dit mijzelf niet betalen. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om afspraken te maken met de belastingdienst. Ik vroeg mij af of je al je winst eerst om moet zetten in salaris voor de DGA tot aan de norm, voordat je veel reserves opbouwt of dividend kan/mag uitkeren?

 

Alvast bedankt,

 

Joris

 

[mod edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Op het begin kan ik dit mijzelf niet betalen. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om afspraken te maken met de belastingdienst.

Dat kan inderdaad. Zelf bij opstart ook gebruik van gemaakt. Kwestie van een gemotiveerd verzoek aan de belastingdienst toesturen om het DGA salaris niet of verminderd te mogen toepassen zolang de winst niet toereikend is.

 

Ik vroeg mij af of je al je winst eerst om moet zetten in salaris voor de DGA tot aan de norm, voordat je veel reserves opbouwt

Dat hangt af van de afspraken die je met de BD maakt. Maar over het algemeen geldt dat je bij genoeg winst een DGA salaris zult moeten toepassen.

 

of dividend kan/mag uitkeren?

2 dingen:

[*]dividend uitkeren zonder eerst toepassen DGA salaris gaat zeer waarschijnlijk niet lukken

[*]het is meestal ook fiscaal onzinnig. De gemiddelde belastingdruk van het DGA salaris tot 44K is lager dan VPB+Dividend!

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.