• 0

Goedkeuring nodig van AVA vooraf aan deponeren KVK?

Hallo allen,

 

in een verslechterende relatie met medeaandeelhouder/dga van BV (zelf geen meerderheid aandelen, geen bestuur/werknemer) blijkt recentelijk dat de jaarstukken bij de KVK gedeponeerd zijn zonder te zijn besproken AVA. De AVA is ook niet meer georganiseerd de afgelopen 3 jaar. Ik vraag me af of gedeponeerde jaarstukken bij de KVK niet per definitie afgetekend moeten zijn door de aandeelhouders of anderszins vergezeld moeten gaan met AVA notulen die goedkeuring uitspreken?

 

Bedankt,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De jaarrekening van een BV wordt vastgesteld door de aandeelhouders (BW 2:211) en gepubliceerd wordt een uittreksel daaruit. Is er sprake van afwijking van de voorschriften van BW 3:394 dan wordt bij de publicatie vermeld dat en hoe er afgeweken is (BW 3:395).

 

De jaarrekening wordt overigens opgesteld en dus ook ondertekend door het bestuur, niet door de aandeelhouders.

Link naar reactie
  • 0

De jaarrekening van een BV wordt vastgesteld door de aandeelhouders (BW 2:211) en gepubliceerd wordt een uittreksel daaruit.

 

...

 

bedankt voor je reactie!

 

Is er definitie hoe dat vaststellen dan gaat, of wat is de definitie van vaststellen hier?

 

Voorheen gebeurde dit in AVA 1x per jaar, maar die blijven nu uit ... Kvraag me dus af of de bij KVK gedeponeerde jaarrekeningen dus correct kunnen zijn terwijl ik als 'niet-meerderheids-aandeelhouder' er geen weet van heb/ nog niet gezien heb.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is krijg je de jaarstukken terug van de KvK als er niet "Goedgekeurd door de AVA" op staat.

 

Wanneer het bestuur dus jaarstukken met deze zin erop gedeponeerd heeft, dan klopt er iets niet. Dan zijn zij 'in overtreding' lijkt mij. Dan hebben zij een soort false jaarstukken ondertekend.

 

Als zij (bestuur) jaarstukken zonder deze kreet gedeponeerd hebben, dan hebben zij ook gefaald lijkt mij. Maar de KvK heeft dan ook zitten slapen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is krijg je de jaarstukken terug van de KvK als er niet "Goedgekeurd door de AVA" op staat.

 

Wanneer het bestuur dus jaarstukken met deze zin erop gedeponeerd heeft, dan klopt er iets niet. Dan zijn zij 'in overtreding' lijkt mij. Dan hebben zij een soort false jaarstukken ondertekend.

 

Als zij (bestuur) jaarstukken zonder deze kreet gedeponeerd hebben, dan hebben zij ook gefaald lijkt mij. Maar de KvK heeft dan ook zitten slapen natuurlijk.

 

Bedankt voor deze reactie.

 

Nav hiervan zal ik bij de KVK nagaan wat er voor onze BV specifiek gedeponeerd is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.