• 0

fiscale regeling bij bedrijf in usa

Ik importeer een product uit amerika voor verkoop en distributie in nederland.

Nu overweeg ik een bedrijf jn amerika op te richten welke de goederen eerst koopt van een bedrijf jn usa

En ik dus van mijn bedrijf in usa de producten naar mijn andere bedrijf jn nederland verkoop en lever.

Vraag:kan ik bv winsten overboeken naar nederland zonder allerlei problemen te krijgen met fiscus in usa en/of nederland. Waar moet ik bv belastingen hierover betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zou de reden zijn om het via een eigen Amerikaanse onderneming te willen doen? De vennootschapsbelasting in de VS is (nominaal) 35% dus tenzij er leuke aftrekposten te vinden zijn, is het niet erg aantrekkelijk om winsten in de VS te laten belasten als ik het zo hoor van mijn vrienden in Amerika.

Link naar reactie
  • 0

Is het dan niet eenvoudiger om dat kapitaal in Nederland op te bouwen en dan daarmee op het juiste moment die toeleverancier over te nemen? Voor een overname heb je toch niet eerst een plaatselijke vestiging nodig? Als je in de tussentijd een apart bedrijfje in de VS moet aanhouden kost je dat aandacht, moeite en geld. Misschien is het dan meer zinvol om die middelen nu te investeren in je kernactiviteiten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.