• 0

relatie verbroken, ex wil bedrijf overnemen

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan is mijn insziens de gebruikelijke en handigste procedure:

 

1. Je ex richt een emz op, oftewel inschrijven bij de kvk en btw-nummer aanvragen. Btw-nummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. In geval van emz is btw-nummer gelijk aan je bsn nummer.

2. Jij verkoopt de hele handel aan hem voor een aannemelijk bedrag. Laat dit goed waarderen voor je in onderhandeling gaat. Desnoods met een expert er bij. Jij wilt er tenslotte ook niet bij inschieten, toch? En eventueel misschien nog iets aan overhouden.

3. Jij beeindigt je emz en rekent af met de fiscus.

 

Even van uitgaande dat jij wilt stoppen. De zakelijke rekening is (denk ik) van jou en zal ook van jou blijven. Na afrekening kun je die ook opheffen. Deze overdragen is niet mogelijk naar mijn idee.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur

Ik heb een bedrijf op mijn naam staan en ook een zakelijke rekening van min 25.000 euro.

Nu heeft mijn exvriend de zaak gerund en wil dit overnemen.

Wat moet ik doen om alles op zijn naam te zetten. Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Belangrijkste is dat je schuldeisers *allemaal* laat vastleggen dat je akkoord gaan met de overname.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.