Ga naar inhoud

Van 2 EZ rijscholen naar een VOF

Geplaatst:

Andy R.

Hoi leden,

Misschien kunnen jullie ons helpen met deze situatie:

Ik en een collega hebben allebei een rijschool (EZ) en wij willen gezamenlijk onder 1 naam een nieuwe rijschool beginnen. We denken natuurlijk aan een VOF.

Wat is volgens jullie het beste om te doen;

(a) De VOF als 2 EZ vennoten aanhouden of als 2 particulieren?

(b) We besluiten om en om een leerling te factureren, dus de leerling bij de desbetreffende vennoot krijgt de omzet.

© Is het beter en gemakkelijker om alles te storten op de gezamenlijke rekening en dan dat later de desbetreffende vennoot een factuur aanmaakt voor de VOF, voor zijn ingebrachte arbeid (omzet) en dat de VOF de brutowinst (na aftrek BTW) overmaakt op de rekening v/d vennoot?

(d) Aangezien wij rijinstructeurs zijn en niet veel rompslomp willen hebben en in de VOF een vertrouwensband moet blijven, hebben jullie misschien een andere optie?

Vriendelijke groeten en hopelijk vruchtbare antwoorden op mijn vraag.

p.s. De beste antwoord krijgt 10% korting op rijles. Uit te besteden aan jezelf of aan je lieftallige kroost!

Featured Replies

Geplaatst:

4711

Ik zou aan een (kosten)maatschap denken. Houden jullie allebei je eigen auto's en delen sommige kosten, zoals promotie. Kunnen jullie ook je eigen leerlingen houden (dat wil zeggen ieder zijn eigen omzet).

Een VOF gaat meestal (althans heel vaak) niet goed na een tijd - behalve bij man/vrouw firma's dan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.