• 0

Wat doen bij laattijdig leveren aan klant

Hallo,

 

Reeds een ruime tijd volg ik dit forum. Nu ben ik uiteindelijk zelf begonnen met een webshop.

 

Ik heb al direct een fout gemaakt, door ervanuit te gaan dat een leverancier vrij snel kan leveren. Omdat ik de verkoop wil afwachten, heb ik nog niet het risico genomen onmiddellijk te investeren in een stock. De producten op mijn webshop lever ik binnen een termijn van 3 weken (staat bij ieder product). Als een klant bestelt, bestel ik bij mijn leveranciers.

 

Nu heb ik mijn eerste bestelling binnen :) , contacteer ik een van mijn leveranciers, en zegt hij dat hij binnen 5 weken kan leveren. Hierdoor zal ik 3 vd 4 producten binnen mijn termijn kunnen leveren, behalve 1 stuk. (in mijn voorwaarden staat dat een maximale levertermijn 45 dagen kan duren)

 

Ik dacht de klant op de hoogte te brengen met mijn excuses.

 

Maar wat doe ik nu? Geef ik de klant een commerciële geste van bvb 20 euro (op een aankoop van 100euro met 50 euro marge (totale aankoop is 350 euro. Of zou ik hem gewoon op de hoogte brengen en zijn reactie afwachten?

 

De kick van de eerste verkoop, na enkele weken zwoegen was het wel waard, maar nu slaat de realiteit wel even in :)

 

Dus mijn vraag; Hoe ga ik om met het feit dat ik later dan op mijn website staat kan leveren.

 

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou de 3 producten leveren, indien het gaat om individuele producten en geen bouwpakket o.i.d.

 

Vervolgens geef je aan dat de klant de volgende bestelling over een twee weken kan verwachten.

Als ik het goed begrijp lever je over 3 weken, en zal de volgende levering 2 weken daarna zijn.

 

Mocht je klant het hier niet mee eens zijn, dan kun je altijd nog een korting geven op het laatste artikel of het betreffende bedrag retourneren.

maakeenstart.nl

  • 0

Is het een product dat hier op maat gemaakt moet worden of haal je het kant en klaar uit bv China?

 

Als het eerste het geval is zou de klant er misschien nog mee kunnen leven maar als het een doodnormaal product is wat je levert en het pas uit China laat versturen wanneer je het verkocht hebt, zou dit wel eens een chronisch probleem kunnen gaan worden. Dan is zelfs de levertijd van 5 weken geen garantie die je kunt geven.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

  • 0

Het is een product dat hier op maat gemaakt wordt. Ik heb intussen de klant op de hoogte gebracht van de vertraging en heb hem direct ook een korting gegeven dat ik dan vandaag nog netjes ga terugstorten via paypall.

 

Maar een goede les geleerd: investeren in wat stock is een risico dat er bijhoort, en ik toch best neem.

 

Bedankt voor de reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.