Reeds een ruime tijd volg ik dit forum. Nu ben ik uiteindelijk zelf begonnen met een webshop.
Ik heb al direct een fout gemaakt, door ervanuit te gaan dat een leverancier vrij snel kan leveren. Omdat ik de verkoop wil afwachten, heb ik nog niet het risico genomen onmiddellijk te investeren in een stock. De producten op mijn webshop lever ik binnen een termijn van 3 weken (staat bij ieder product). Als een klant bestelt, bestel ik bij mijn leveranciers.
Nu heb ik mijn eerste bestelling binnen :) , contacteer ik een van mijn leveranciers, en zegt hij dat hij binnen 5 weken kan leveren. Hierdoor zal ik 3 vd 4 producten binnen mijn termijn kunnen leveren, behalve 1 stuk. (in mijn voorwaarden staat dat een maximale levertermijn 45 dagen kan duren)
Ik dacht de klant op de hoogte te brengen met mijn excuses.
Maar wat doe ik nu? Geef ik de klant een commerciële geste van bvb 20 euro (op een aankoop van 100euro met 50 euro marge (totale aankoop is 350 euro. Of zou ik hem gewoon op de hoogte brengen en zijn reactie afwachten?
De kick van de eerste verkoop, na enkele weken zwoegen was het wel waard, maar nu slaat de realiteit wel even in :)
Dus mijn vraag; Hoe ga ik om met het feit dat ik later dan op mijn website staat kan leveren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bert09
Bert09
Hallo,
Reeds een ruime tijd volg ik dit forum. Nu ben ik uiteindelijk zelf begonnen met een webshop.
Ik heb al direct een fout gemaakt, door ervanuit te gaan dat een leverancier vrij snel kan leveren. Omdat ik de verkoop wil afwachten, heb ik nog niet het risico genomen onmiddellijk te investeren in een stock. De producten op mijn webshop lever ik binnen een termijn van 3 weken (staat bij ieder product). Als een klant bestelt, bestel ik bij mijn leveranciers.
Nu heb ik mijn eerste bestelling binnen :) , contacteer ik een van mijn leveranciers, en zegt hij dat hij binnen 5 weken kan leveren. Hierdoor zal ik 3 vd 4 producten binnen mijn termijn kunnen leveren, behalve 1 stuk. (in mijn voorwaarden staat dat een maximale levertermijn 45 dagen kan duren)
Ik dacht de klant op de hoogte te brengen met mijn excuses.
Maar wat doe ik nu? Geef ik de klant een commerciële geste van bvb 20 euro (op een aankoop van 100euro met 50 euro marge (totale aankoop is 350 euro. Of zou ik hem gewoon op de hoogte brengen en zijn reactie afwachten?
De kick van de eerste verkoop, na enkele weken zwoegen was het wel waard, maar nu slaat de realiteit wel even in :)
Dus mijn vraag; Hoe ga ik om met het feit dat ik later dan op mijn website staat kan leveren.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47210-wat-doen-bij-laattijdig-leveren-aan-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag