• 0

Morgen is de laatste dag om ideeën in te dienen voor www.bidchallenge.org.

Ofschoon ik al drie ideeën heb ingedient, heb ik nog een ruw idee liggen die ik niet helemaal kloppend krijg.Ik denk dat ik ergens dicht bij een zinnige leuke oplossing zit maar krijg het niet helemaal rond. Kan ook zijn dat het een gewoon een heel slecht idee is.

Ik denk aan een methode om mensen in het westen een zekerheid te geven dat hun geld goed wordt besteed. Als concreet voorbeeld wil ik even hout nemen. Momenteel zijn er diverse goedkeuring voor hout als het aan komt om juist geproduceerd hout (FSC) bijvoorbeeld. Maar wie zegt mij dat als ik FSC koop dat die boom werkelijk daar vandaan komt?

Mijn oplossing:

Ik wil gebruik maken van de oplossing waarbij je met je camera van je mobieltje op een etiket kunt kijken waarna je in je scherm kunt zien waar die boom precies vandaan komt. Inclusief exacte plaats en contact gegevenes die je eventueel kunt bellen om het te controleren.

Idee is dus dat je hier een soort (uniek) zegeltje kunt kopen waar een barcode op staat. Dat zegeltje sla je op je in je mobieltje door er een foto van te maken (deze techniek bestaat al). Vervolgens wordt het zegeltje op een boom geplakt die uiteindelijk omgekapt mag worden,. Die boom komt terug en daar wordt een stoel of een bank van gemaakt, de stoel wordt afgeleverd met jouw zegeltje er op.

Ik weet zitten nog wat gaten in, maar misschien is er hier iemand die het kwartje laat vallen. Mag van mij het idee indienen, als het maar wel voor vanavond 00:000 gebeurd.

Perry

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4731-idee-voor-bidchallenge/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Te laat voor de inlevertermijn helaas, maar bij deze nog even kort mijn reactie :)

- Wie gaat die stickertjes erop plakken?

- Wie gaat de gegevens invoeren?

- Wie gaat centraal de gegevens bijhouden?

- Hoe blijft het stickertje op het hout als dit verwerkt wordt?

- Hoe weet je welk deel van de boom jij krijgt?

- Hoe weet je hoeveel hout je nodig hebt, en uit welke boom dat gaat komen?

- Hoe ga je om met de tientallen stickertjes die op een boom zitten, wie krijgt wat?

Kort gezegd en zonder je te willen beledigen: je idee is volgens mij één groot gat en totaal onhaalbaar :)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4731-idee-voor-bidchallenge/#findComment-45489
Delen op andere sites

• 0

<>

Klopt! Daarom hang ik het ook hier neer:-) Wie weet wat er van gebakken wordt:-)

We hebben tot vanmiddag 17:00, maar geloof niet dat dit wat wordt.

Je vragen zijn goed en geven precies de onhaalbaarheid aan.

We zijn wel zover dat we mogelijk een boom kunnen identificeren door een foto te maken van de kopse kant van de boom, dat geeft mogelijk een unieke id van de boom. Moet nog onderzocht worden of dat zo is.

Maar dan nog zijn er een aantal issues die opgelost moeten worden.

Bedankt voor je reactie,

Perry

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4731-idee-voor-bidchallenge/#findComment-45491
Delen op andere sites

• 0

Morgen is de laatste dag om ideeën in te dienen voor www.bidchallenge.org.

Ofschoon ik al drie ideeën heb ingedient, heb ik nog een ruw idee liggen die ik niet helemaal kloppend krijg.Ik denk dat ik ergens dicht bij een zinnige leuke oplossing zit maar krijg het niet helemaal rond. Kan ook zijn dat het een gewoon een heel slecht idee is.

Ik denk aan een methode om mensen in het westen een zekerheid te geven dat hun geld goed wordt besteed. Als concreet voorbeeld wil ik even hout nemen. Momenteel zijn er diverse goedkeuring voor hout als het aan komt om juist geproduceerd hout (FSC) bijvoorbeeld. Maar wie zegt mij dat als ik FSC koop dat die boom werkelijk daar vandaan komt?

Mijn oplossing:

Ik wil gebruik maken van de oplossing waarbij je met je camera van je mobieltje op een etiket kunt kijken waarna je in je scherm kunt zien waar die boom precies vandaan komt. Inclusief exacte plaats en contact gegevenes die je eventueel kunt bellen om het te controleren.

Idee is dus dat je hier een soort (uniek) zegeltje kunt kopen waar een barcode op staat. Dat zegeltje sla je op je in je mobieltje door er een foto van te maken (deze techniek bestaat al). Vervolgens wordt het zegeltje op een boom geplakt die uiteindelijk omgekapt mag worden,. Die boom komt terug en daar wordt een stoel of een bank van gemaakt, de stoel wordt afgeleverd met jouw zegeltje er op.

Ik weet zitten nog wat gaten in, maar misschien is er hier iemand die het kwartje laat vallen. Mag van mij het idee indienen, als het maar wel voor vanavond 00:000 gebeurd.

Perry

Tja, als je bij elke organisatie gaat twijfelen, waar is dan het eind.

Komt Max Huichelaar koffie wel van die arme koffie of thee boeren

Komt ons geld wel in Azie aan.

Ik snap best je goede bedoelingen, maar ik heb het idee dat het doel nog wel eens voorbij geschoten word.

De meest eenvoudige manier zou een sateliet opname van het kapgebied zijn.

Foto's met datum tijd stempel, en dan kun je zelf de nieuwe aanplant bewonderen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4731-idee-voor-bidchallenge/#findComment-45493
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar