• 0

Wij zijn benieuwd naar jullie mening! [houten brillen, horloges, hoesjes e.d.]

Omschrijving van je concept:

3 broers, een gedachte........ Dat was het begin van het concept Looy&Wood (gebaseerd op onze achternaam "van Looijengoed").

Alle drie waren we het er over eens dat hout een prachtig natuurproduct is, en na een houten zonnebril op internet te hebben gezien dachten we "dat is het!"

 

1 Broer ging op reis en dus gingen met zijn 2-en verder. Inmiddels kun je bij Looy&Wood terrecht voor houten producten zoals houten zonnebrillen, houten horloges, telefoonhoesjes, etc...

En..... het assortiment is nog steeds groeiende!

 

Looy&Wood

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is geheel in eigen beheer en gebouwd op een WordPress basis.

WooCommerce is uitendelijke de drijvende kracht achter de webshop geworden.

 

Zaken als SEO en pagespeed hebben veel tijd gekost, maar zijn nu dan ook redelijk op orde denken we.

Tevens hebben we besloten om zelf voor de productfoto's te zorgen. Dit vanwege de kosten van een fotograaf en het nog steeds veranderende/uitbreidende assortiment.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen mensen iets "meer" bieden dan alleen het kopen van een mooi product tegen een aantrekkelijk prijs.

 

Een stukje klantvriendelijkHOUT zoals we dat zelf noemen... Met kleine dingen als een handgeschreven briefje, het gratis op maat maken van een horloge, inpakservice met persoonlijke tekst en het steunen van het goede doel (TreesForAll) proberen we net dat beetje extra service te geven.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We hopen dat we ons onderscheiden met onze persoonlijke & informele manier van contact met de klanten (klanttevredenhout).

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ten eerste een eerlijke ;)

 

Wij zijn vooral benieuwd naar het "eerste gevoel" wat men heeft als men de site bezoekt.... Wat straalt het uit? Nodigd het uit om te kopen? Is het overzichtelijk?

 

Verder zijn alle tips, opmerkingen, aanmerkingen, ideeen en overige commentaren welkom.

We hopen dat de expertice binnen HigherLevel ons kan helpen de puntjes op de i te zetten....

 

Alvast bedankt!!

 

Looy&Wood

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Origineel idee, goede look.

Toch een puntje van kritiek.

-Mensen zijn gewoontedieren. Als men op een productpagina is en men wil nog eens het gehele gamma bekijken is het voor de meeste klanten niet logisch hoe het nu werkt. Je kan wel op "bekijk onze producten" gaan staan, en dan komt er een scroll menu naar beneden, maar in mijn opinie zouden jullie toch beter met een dropdownmenu werken over de ganse bovenkant van de site. Dit zijn mensen gewoon. De manier hoe ze nu het gamma moeten bekijken is misschien vernieuwend, maar tevens ook een reden om weg te klikken, en elke reden om weg te klikken is er één teveel.

-Nog iets: jullie schrijven ergens:En wat kost het bezorgen? In Nederland is bezorging gratis. In België en Duitsland, zijn we door kosten genoodzaakt om €2,99 voor de verzending te vragen.

Maak dit véél duidelijker, dit is een USP

-Laatste punt wat me opvalt: geen telefoon. Mensen houden er nu eenmaal van om je telefonisch te kunnen bereiken, dit geeft een groter vertrouwen dan een whatsapp nr (dus bellen heeft geen zin)

 

Voor de rest: productfotos zijn meer dan behoorlijk, dus das geen punt.

Ik hoop dat jullie een blijvertje worden, want ik vind dit best een origineel idee.

Succes

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Het contrast tussen de gewone tekst en de linkjes mag wat mij betreft wat groter. Dat geldt overigens ook voor sommige hulp-teksten in je winkelwagen, die zijn wel erg lichtgrijs.

 

Als ik een product in de winkelwagen plaats, wordt de pagina ververst en kom ik helemaal onderaan op die pagina terecht, de logica daarvan ontgaat mij.

 

Het tekstje bovenin over je 10% korting is wel heel klein geschreven. En als ik voor meer dan 75 euro bestel, wordt niet automatisch in de winkelwagen die 10% korting in mindering gebracht. Dat gebeurt pas bij het afrekenen en dat vind ik verwarrend. Dat zou zo'n punt kunnen zijn waarop ik je even zou willen bellen en dat kan dus niet ...

 

Ook een beetje vreemd dat er een linkje staat waarmee ik die 10% korting vervolgens zelf kan verwijderen (wat trouwens niet lukt).

 

Het vinkje voor je nieuwsbrief zou ik standaard op "uit" zetten.

 

Hoef ik je leveringsvoorwaarden niet te accepteren bij een bestelling?

 

Nog een paar restjes Engels, zoals "Email Address" en "1-12 of 17 resultaten".

Link naar reactie
  • 0

Het is verplicht het geografische adres van je webwinkel te geven.

Ik heb het adres in elk geval gevonden bij Retouren & Service en in de Algemene Voorwaarden. De voorschriften schrijven - voor zover ik kan zien - geen verplichte lokatie op de site voor. Of mis ik iets?

 

Los daarvan is het wel handig om het adres (ook) op de contactpagina te vermelden.

Link naar reactie
  • 0

Precies! De ACM geeft aan dat de informatie niet op een onlogische plaats mag staan, zoals onder "algemene voorwaarden" of "aanvullende voorwaarden".

Los daarvan is het natuurlijk logisch dat alles bijelkaar onder "contact" te vinden is.

 

Vriendelijke groet, Miki Koster

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

De ACM geeft aan dat de informatie niet op een onlogische plaats mag staan, zoals onder "algemene voorwaarden" of "aanvullende voorwaarden".

De meeste algemene voorwaarden voor webwinkels die ik tot nu toe heb gezien hebben een aparte paragraaf voor "identiteit van de ondernemer". Dus om die algemene voorwaarden dan een "onlogische plaats" te noemen vind ik niet terecht.

Link naar reactie
  • 0

Niet zo zeer een mening, maar je bent hier minimaal de derde met dit assortiment.

 

Hoe zouden jullie het assortiment nog anders (meer catchy) kunnen omschrijven dan 'houten producten'? Jullie verkopen volgens mij lifestyle producten of accessoires.

 

De site laadt traag (kost seconden, ik zie bijvoorbeeld een achtergrond afbeelding van tweehonderdzoveel kiloBytes, da's mobiel bijvoorbeeld ook al niet verstandig). Hoe zit dat met de omvang van je banner/slider en geoptimaliseerde productafbeeldingen?

 

Ontbrekende adresinformatie onder klantenservice en contact is gewoon niet handig voor (de vertrouwensbasis van) een webshop. Dat is geen discussie. John heeft flink moeten clicken en scrollen om de gegevens te achterhalen.

 

Wat ik onpersoonlijk vind is, als je toch niet de moeite wilt of kunt nemen om klanten telefonisch te woord te staan (al werken de contactmogelijkheden misschien prima voor jullie doelgroep). Persoonlijk contact geeft daarbij zoveel verkoopkansen en terugkoppeling, dat gaat bij de andere communicatievormen echt verloren. Er zijn legio doorschakelmogelijkheden met twee of drie personen achter de webshop.

 

Je verwijst potentiële klanten naar webshops van verkooppunten en daarbij is jullie site verdwenen, huh? Even nieuw schermpje openen als je dit al wilt?

 

Bij oppikken/zelf afhalen zou ik ook een eigen afhaalmogelijkheid zonder verzendkosten aanbieden.

 

Jullie geven naar mijn mening een eigen interpretatie aan klantvriendelijkheid. Da's vast goed bedoeld, maar wat vindt jullie doelgroep nu belangrijke aspecten van jullie dienstverlening en welke aandachtspunten zouden jullie nu missen?

 

Succes met verkopen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mooie webwinkel, prima uitstraling, veel aan de sympathie van de bezoeker gewerkt, complimenten!

 

Op Consuwijzer.nl kun je goed en duidelijk terugvinden aan welke regels je webwinkel moet voldoen (zoals dus idd bezoekadres, afhalen, achterafbetaling etc): https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/informatieplicht-ondernemer

 

Wat ik me wel afvraag; die horloges presenteren jullie ook als jullie eigen producten, maar ze komen van een Chinese fabrikant (merkje staat erop, zo bij elkaar gegoogled).

 

Tuurlijk kan het een speciale productie voor jullie zijn (is het dat? Heb de artikelnummers nog niet opgezocht, maar ze lijken wel veel op elkaar), maar in mijn geval zaait het wel een beetje twijfel.

 

Als je graag die handmade authenticiteit uit wil stralen, ben dan in ieder geval volledig over je producten; wie maakt ze, waar, hoe, en als het kan ergens een fotootje van de werkplaats of iets dergelijks.

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties en de moeite die jullie erin hebben willen steken!

 

We hebben de volgende zaken op basis van jullie bevindingen alvast aangepast:

- Menustructuur veranderd (opmerking Dirk)

- Telefonisch contact "mogelijk gemaakt". Opmerking dat bellen geen zin heeft veranderd in dat Whatsapp onze voorkeur heeft (meerdere van jullie)

- Ons fysieke adres toegevoegd op de contact pagina (meerdere van jullie)

- Linkjes naar verkooppunten openen in nieuw venster (opmerking Highio)

 

Naar de andere punten gaan we dit weekend kijken. Zitten een aantal 'rake' opmerkingen tussen wat ons betreft. Nogmaals bedankt!

 

Groet,

 

Jasper & Michiel

Looy&Wood

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.