• 0

Webshop uitbreiden internationaal (binnen eu)

Mijn webshop loopt nu ongeveer 6 maanden.

 

Merk ook dat er wat engelse/amerikaanse bezoekers komen, maar dat die snel vertrekken omdat ze nederlands niet kunnen. Veel komen van instagram.

 

Nu heb ik ook veel belgische klanten, maar verder niets internationaal (1 x naar duitsland verstuurd).

 

aangezien ik een niche heb die toch wel nauw staat met weer (lees: goed weer), wil ik graag uitbreiden naar de rest van europa. En natuurlijk om meer omzet te genereren.

 

Nu wil ik dus een meertalige webshop ervan maken (via biedmeer). Alleen wil ik dus voor de engels talige shop ook een andere domein naam.

 

welke zal ik dan registreren? .com is helaas al weg (stom stom, had die al vast moeten leggen).

 

Er is nu nog .eu/ .co.uk/.be/info/nu/net etc etc. alleen .com en .de is weg.

 

Wat zouden jullie pakken en waarom? .eu lijkt me verstandigste.

Bericht wijzigen/verwijderen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Avesnl,

 

Weet je zeker dat die Engelse/Amerikaanse 'bezoekers' ook daadwerkelijk bezoekers zijn en geen robots van een of andere zoekmachine? Je wilt meertalig gaan, maar waarom via biedmeer? Er zijn talloze (veel betere) opties om een webshop te bouwen en meertaligheid in te bouwen, met veel meer flexibiliteit, mocht je willen uitbreiden. Je beperkt jezelf zo als je met biedmeer gaat werken.

 

Dat de .com al weg is wil niet zeggen dat deze niet beschikbaar is. Vaak is de domeinnaam wel geregistreerd maar staat er geen content op en is deze ter overname beschikbaar.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt jochem8 voor je antwoord.

 

Wat zou je dan voorstellen? seoshop?

 

Ik heb er veel tijd zitten in het opbouwen van de webshop. Ben bang dat mocht ik overstappen dat dit (te)veel werk oplevert. Daarbij dan moet de webshop waarschijnlijk dicht?

 

De bezoekers komen voornamelijk vanaf instagram. Daar zeggen vaak mensen dat de teksten niet te lezen zijn (alles in het nederlands).

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf met Joomla! in combinatie met VirtueMart. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nog nooit tegen een beperking ben aan gelopen, iets dat ik bij voorgaande platformen die ik gebruikte wel had. Het voordeel is dat het open source is, dus dat ik zelf modules aan kan schaffen of kan bouwen als iets niet standaard in VirtueMart zit en ik die uitbreiding toch nodig heb.

 

Een nieuwe webshop opzetten zal inderdaad weer tijd (en geld) kosten, maar hoeft niet te betekenen dat je huidige webshop offline hoeft. Je ontwikkelt de nieuwe webshop op een andere server en pas zodra die klaar is zet je die online en vervangt die je oude webshop. Als ik je webshop zo bekijk denk ik niet dat dit een gigantische klus is. Het is redelijk recht-toe-recht-aan, je hebt een aantal categorieën met producten.

 

En ik zie een aantal don'ts op je website, zoals accenten in URLs, bv. http://www.quadcopter-shop.nl/Accu%60s,-camera%60s-en-accesoires. Verder komt je website rommelig over omdat je afbeeldingen niet uniform zijn. Daarmee bedoel ik dat je bij veel producten een andere kleur achtergrond gebruikt. Ik denk dat er enorme potentie in jouw markt zit en dat je veel meer uit je webshop kunt halen dan nu het geval is.

 

Mocht je je website professioneel willen laten bouwen zodat je kunt blijven uitbreiden, laat je dan goed begeleiden.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi Avesnl

 

Mocht je je webwinkel software heroverwegen kies dan uiteindelijk voor software waar je de komende jaren niet tegen beperkingen gaat aanlopen. Mocht je straks de stap gaan maken naar Duitsland of een ander land dan is een domeinnaam niet voldoende.

 

Let bij je keuze van webwinkelsoftware ook op:

 

- BTW verlegging

- lokale apps/integraties

- valuta

- keurmerken

- betaalproviders (PSP's)

- partnerprogramma

- support

 

Succes met de uitbreiding! Al denk ik dat er ook in de huidige shop nog flinke winst behaald kan worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ze komen dus nu al binnen op de .nl via instagram.

waarom dan niet gewoon een vlaggetje bovenin om de taal te veranderen.

 

Vrijwel elk webshop software pakket kan dat aan.

 

Ook btw verlegging zou in elk software pakket al moeten zitten, en anders is daar vast wel een module voor. Voor duitsers en amerikanen is paypal al vaak wel voldoende als betaal provider.

 

Ik zou eens kijken naar bijv. opencart ipv die aanbieders van kant en klare betaal per maand shops.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste lijkt me zeker verstandig. Het probleem met deze hosted solutions is dat je helemaal afhankelijk bent van de aanbieder voor het verkrijgen van nieuwe features (zoals meertaligheid). Nu is meertalig wel mogelijk, maar als je straks aan de gang wilt met bijvoorbeeld bijzondere verzend of betaalmethodes kun je snel vastlopen.

 

Het moment dat je meertalig wilt gaan is een goed moment om over te schakelen lijkt me. Dat kost inderdaad tijd (ik vrees dat je bijv alle producten in het nieuwe backend moet gaan invoeren) en geld (om het te laten ontwikkelen), maar daarna heb je een shop waarmee je kunt doen wat je wilt.

 

Ook is het een enorme reductie van een risico: Wat als de aanbieder van de hosted solution failliet gaat of om andere reden stopt? Goed kans dat je dan acuut je complete webwinkel kwijt bent, en dan dicht moet tijdens het laten bouwen van een vervangende. Als je je eigen shop host (of het nou opencart, magento, vituemart oid is maakt niet zoveel uit) kun je heel snel herstellen via een backup als je hostingbedijf zou omvallen.

 

 

Hiermee wil ik niet zeggen dat hosted solutions altijd slecht zijn: je kan gemakkelijk tegen lage kosten beginnen, en als het iets semi-hobbymatigs zijn de risico's acceptabel. Gaat het echter om een shop die je broodwinning is, stap dan vooral over - kost je eenmalig wat je in een paar jaar betaald aan de hosted solution, maar dan zit je veilig en na een paar jaar heb je de kosten er gewoon uit.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Dat laatste lijkt me zeker verstandig. Het probleem met deze hosted solutions is dat je helemaal afhankelijk bent van de aanbieder voor het verkrijgen van nieuwe features (zoals meertaligheid). Nu is meertalig wel mogelijk, maar als je straks aan de gang wilt met bijvoorbeeld bijzondere verzend of betaalmethodes kun je snel vastlopen.

 

Is dit een nadeel of juist een voordeel? Een hosted solution heeft standaard al veel (lokale) integraties inbegrepen, die bij Open Source of Custom tijd, geld en/of onderhoud kosten.

 

Ook is het een enorme reductie van een risico: Wat als de aanbieder van de hosted solution failliet gaat of om andere reden stopt? Goed kans dat je dan acuut je complete webwinkel kwijt bent, en dan dicht moet tijdens het laten bouwen van een vervangende. Als je je eigen shop host (of het nou opencart, magento, vituemart oid is maakt niet zoveel uit) kun je heel snel herstellen via een backup als je hostingbedijf zou omvallen.

 

Jouw argument m.b.t. failliet gaan begrijp ik niet helemaal. Waarom zou een aanbieder van hosted solution met duizenden klanten eerder failliet gaan dan een hostingpartij?

 

Ik acht de kans dat je offline gaat met Open Source/Custom juist groter dan bij SaaS. Updates, hosting en onderhoud zijn bij SaaS inbegrepen. Dat betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over je infrastructuur, zelfs niet als je honderden bestellingen per dag hebt.

 

Hiermee wil ik niet zeggen dat hosted solutions altijd slecht zijn: je kan gemakkelijk tegen lage kosten beginnen, en als het iets semi-hobbymatigs zijn de risico's acceptabel. Gaat het echter om een shop die je broodwinning is, stap dan vooral over - kost je eenmalig wat je in een paar jaar betaald aan de hosted solution, maar dan zit je veilig en na een paar jaar heb je de kosten er gewoon uit.

 

Heb je in jouw berekening ook de kosten voor development, support, updates en risico meegenomen? Wat nu als je shop eruit klapt? Hoeveel order (geld) loop je dan mis en wat betaal je om dit opgelost te krijgen?

 

Link naar reactie
  • 0

Met 'pricing starts at € 799,- per month' en een internationale strategie wordt de spoeling aan potentiële klanten op Higherlevel (veel starters en kleine MKB-ers) denk ik eerlijkheidshalve erg dun, dan kun je beter gaan netwerken op management level. HL is typisch niet corporate of enterprise georiënteerd.

 

Bij wat voor omzetniveau's en ontwikkelingsfase van ondernemingen (merken/webshops) denken jullie dat deze service aan de orde komt? Er zijn ook Saas-oplossingen met ongetwijfeld minder opties en een lagere servicegraad, maar met een veel betere betaalbaarheid voor dé doelgroep alhier.

 

Een tweetalige webshop met (goedbedoeld zelfgeschreven) Engels en Nederlands is naar mijn mening ook nog iets heel anders dan een meertalige webshop met misschien wel vreemde talen en consumentengedrag waar een Hollandse webshophouder moeilijk weet en gevoel bij kan krijgen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi Highio, dank voor je reactie. Ik probeer het verschil tussen Open Source en SaaS duidelijk te maken. Dit staat even los van Enterprise. Er zijn genoeg SaaS aanbieders (waaronder SEOshop) die een compleet pakket aanbieden < € 100 per maand.

Link naar reactie
  • 0

Da's natuurlijk een goede bedoeling. Voor het geven van enig advies ben ik veel meer benieuwd naar de 'skills' en doelstellingen van TS.

 

Ben je marketeer en/of heb je eerder verstand van ontwikkeling? Of beide? Heb je enige hulp/kennis en taalgevoel of zou het schrijven van anderstalige webshops en bemannen van een servicedesk uitbesteed moeten worden? En heb je daar dan de middelen en managementvaardigheden voor? Wat wil/doe je werkelijk met deze handel? Ga je hier inmiddels vol voor?

 

Bij het vergelijken van opensource en SaaS-oplossing dreigt altijd het gevaar voor zwart/wit vergelijken van een neefje wat zijn eerste shop installeert (en deze later om zeep helpt) met high-end gehoste oplossing, terwijl de beste OS/Saas-mogelijkheden in het midden van het speelveld elkaar misschien niet zoveel ontlopen.

 

Worden je Amerikaanse bezoekers op een redelijk ingerichte Engelstalige site ook klanten na het berekenen van verzendkosten? Weet je zeker dat taal de barriere is, of zijn dat misschien ook secundair je betaalmogelijkheden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste lijkt me zeker verstandig. Het probleem met deze hosted solutions is dat je helemaal afhankelijk bent van de aanbieder voor het verkrijgen van nieuwe features (zoals meertaligheid). Nu is meertalig wel mogelijk, maar als je straks aan de gang wilt met bijvoorbeeld bijzondere verzend of betaalmethodes kun je snel vastlopen.

 

Is dit een nadeel of juist een voordeel? Een hosted solution heeft standaard al veel (lokale) integraties inbegrepen, die bij Open Source of Custom tijd, geld en/of onderhoud kosten.

 

Wat mij betreft zijn hosted solutions een nadeel. Ik krijg het heel erg benauwd als ik beperkingen opgelegd krijg en ik mijn shop en de werking daarvan niet voor bijna 100% kan aanpassen, daar hoort ook de broncode bij.

 

Ook is het een enorme reductie van een risico: Wat als de aanbieder van de hosted solution failliet gaat of om andere reden stopt? Goed kans dat je dan acuut je complete webwinkel kwijt bent, en dan dicht moet tijdens het laten bouwen van een vervangende. Als je je eigen shop host (of het nou opencart, magento, vituemart oid is maakt niet zoveel uit) kun je heel snel herstellen via een backup als je hostingbedijf zou omvallen.

 

Jouw argument m.b.t. failliet gaan begrijp ik niet helemaal. Waarom zou een aanbieder van hosted solution met duizenden klanten eerder failliet gaan dan een hostingpartij?

 

Bedrijven gaan nou eenmaal weleens failliet, of ze nou honderden, duizenden, tienduizenden of honderdduizenden klanten hebben. Als een hostingpartij failliet gaat dan kun je het alleen aan jezelf wijten als je niet zelf regelmatig een backup maakt. Je neemt een hostingpakket bij een andere hoster, zet je backup terug en binnen een paar uur ben je weer online. Als je een hosted solution hebt en die toko valt om, dan kun je eerst zelf een compleet nieuwe webshop op gaan zetten waar weken/maanden tijd in gaan zitten. Ik snap heus wel dat jij hier hosted solutions aan wil prijzen hoor, maar ze zijn zeker niet zaligmakend en iemand moet wel een weloverwogen keuze kunnen maken tussen een hosted solution en zelf een (open source) webshop laten bouwen met alle vrijheid van dien.

 

Hiermee wil ik niet zeggen dat hosted solutions altijd slecht zijn: je kan gemakkelijk tegen lage kosten beginnen, en als het iets semi-hobbymatigs zijn de risico's acceptabel. Gaat het echter om een shop die je broodwinning is, stap dan vooral over - kost je eenmalig wat je in een paar jaar betaald aan de hosted solution, maar dan zit je veilig en na een paar jaar heb je de kosten er gewoon uit.

 

Heb je in jouw berekening ook de kosten voor development, support, updates en risico meegenomen? Wat nu als je shop eruit klapt? Hoeveel order (geld) loop je dan mis en wat betaal je om dit opgelost te krijgen?

 

Exact, dat is ook een afweging die gemaakt moet worden. Als je zelf programmeerskills hebt dan kun je eenvoudiger zelf aan een open source webshop beginnen. Heb je die skills niet, dan zul je iemand moeten inhuren. Tegen deze dilemma's ben ik ook aan gelopen toen ik (lang geleden) met webshops begon maar uiteindelijk zelf voor zelfbouwwebshops gegaan en niet voor hapklare oplossingen. Naderhand ben ik me veel meer gaan richten op SEO en klanten gaan begeleiden die groter wilden gaan groeien dan hun huidige webshopsoftware toeliet.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijven gaan nou eenmaal weleens failliet, of ze nou honderden, duizenden, tienduizenden of honderdduizenden klanten hebben. Als een hostingpartij failliet gaat dan kun je het alleen aan jezelf wijten als je niet zelf regelmatig een backup maakt. Je neemt een hostingpakket bij een andere hoster, zet je backup terug en binnen een paar uur ben je weer online. Als je een hosted solution hebt en die toko valt om, dan kun je eerst zelf een compleet nieuwe webshop op gaan zetten waar weken/maanden tijd in gaan zitten.

 

Dat is het risico waar ik op doelde inderdaad.

 

Als een klant belt dat zn hostingpartij morgen de stekker eruit trekt, hebben we die webwinkel de volgende dag online bij een andere hostingprovider. Bij een dag notice gaat dat zelfs wel lukken zonder dat de klanten enige downtime ervaren.

 

Maar ook bij een onaangekondigde uitval van de hostingpartij kun je nog heel veel terugzetten van een backup. Desnoods is die een week of een maand oud, je recupereert er aanzienlijk sneller van dan alles opnieuw moeten invoeren.

 

Dit heeft overigens niets te maken met of de webwinkel op open source software draait, of bijvoorbeeld helemaal maatwerk is. Het cruciale verschil is dat de leverancier van de software niet dezelfde partij is als degene die voor de hosting zorgt.

 

Of de toegang tot broncode etc een voor- of nadeel is verschilt per geval. Een goede hosted solution zal bijvoorbeeld updates doorvoeren als er ergens een veiligheidsprobleem zit of iets dergelijks. Bij een eigen winkel moet je dat (laten) doen. Uiteraard zal je bij een hosted solution nooit de broncode krijgen, dat is het intellectueel eigendom dat essentieel is voor een dergelijke bedrijf. Nadeel daarvan is dat je wellicht bepaalde features wilt toevoegen, maar dit niet mogelijk is omdat ze wijzigingen aan de broncode vereisen. Als je de enige klant bent voor zo'n feature denk ik niet dat de gemiddelde saas leverancier het voor je gaat bouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.