Ik heb sinds deze week een Belgisch BTW nummer voor mijn Nederlandse BV omdat we vermoeden dat we dit jaar het drempelbedrag voor Belgische particuliere verkoop gaan overschrijden.
Mijn Belgische en Nederlandse boekhouders hebben niet meteen een antwoord op mijn vraag hoe dit nu te boeken (voor beiden de eerste keer dat ze een dergelijk constructie werken).
Ik vermoed dat ik in mijn NL boekhouding deze omzet moet inboeken met BTW verlegd (want ik draag de BTW over deze omzet af in België, niet in Nederland) naar mijn Belgische BTW nummer.
Moet ik in België dezelfde omzet als EU inkoop boeken? Anders kloppen de ICP opgaves niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
vriendelijke groet,
Jean
Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jean Ecogeneration
Jean Ecogeneration
Ik heb sinds deze week een Belgisch BTW nummer voor mijn Nederlandse BV omdat we vermoeden dat we dit jaar het drempelbedrag voor Belgische particuliere verkoop gaan overschrijden.
Mijn Belgische en Nederlandse boekhouders hebben niet meteen een antwoord op mijn vraag hoe dit nu te boeken (voor beiden de eerste keer dat ze een dergelijk constructie werken).
Ik vermoed dat ik in mijn NL boekhouding deze omzet moet inboeken met BTW verlegd (want ik draag de BTW over deze omzet af in België, niet in Nederland) naar mijn Belgische BTW nummer.
Moet ik in België dezelfde omzet als EU inkoop boeken? Anders kloppen de ICP opgaves niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
vriendelijke groet,
Jean
Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47460-belgisch-btw-nummer-hoe-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag