• 0

Turske koffiezaak met 10 verschillende smaken

Omschrijving van je concept:

Beste forumleden,

 

Ik wil groot denken en dit concept op den duur invoeren in heel Nederland. Binnen 2 minuten heeft klant verse Turkse koffie. De klant kan kiezen uit 10 verschillende soorten smaken. Ik heb een locatie gevonden 2 straten buiten de kern van de winkelstraat van Deventer. Huurprijs €700: wat ik eigenlijk veel vind.

 

Zou dit succes kunnen zijn bij het Nederlandse volk? Ik ben zelf van Turkse afkomst, maar wil dit historische concept nu echt invoeren. Mijn doel uiteindelijk is om telkens een plek in te nemen dichtbij station.

Turkse snoep naast de koffie is gratis.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Locatie uitgezocht, prijs van de producten uitgezocht, welke vergunningen je nodig hebt uitgezocht.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om het concept Turkse koffie te laten concurreren met Star Bucks koffie.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Turkse koffie wordt nu geserveerd in restaurants en dan wel 1 smaak. Nu wil ik een Turkse koffiewinkel die zich alleen maar richt op Turkse koffie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Of het concept kans van slagen heeft onder het Nederlandse volk.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En voordat je een lang contract aangaat voor een winkel kan je het concept ook proberen als bijvoorbeeld een popup store van 3mnd.

 

Of sluit een kort huurcontract met de pand eigenaar.

Er staan vast wel wat pandjes leeg in je omgeving en eigenaren zijn meestal wel blij met een invulling..

 

Ook al is dit maar voor 6mnd bijvoorbeeld, op die manier komt hun pand ook beter in de picture. Want leegstand kost ook geld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toen ik dit las was ik toch wel enthousiast.

Dit kan toch wel een succes worden.

Als je kijkt hoe de pitazaken populair zijn in Belgie.

 

 

Persoonlijk zou ik geen ruimtes huren.

Op het begin zou ik de consumentenmarkt bestuderen dmv;

Een automobiele wagen/café.

Hiermee kun je naar de markten gaan. Daar lopen veel oudere mensen ook, zij doen graag een babbeltje, mond aan mond reclame..

iedere dag zijn er wel overal markten en dit is de perfecte manier om naamsbekendheid te creëren en jouw product bij de mensen te bestuderen.

Je kan natuurlijk ook evenementen meenemen in de avonden/weekends.. zoals kermissen, festivals....

Zorg ook voor bijvoorbeeld 3 vaste producten ( iets dat wat de maag vult, doordat de eetlust verminderd en de smaakpapillen geprikkeld zijn, is men meer tevreden) dat je serveert bij de koffie. Mensen onthouden dit dan en keren terug.

Geef de koffie een leuke naam. iedere koffie kan men dan onthouden. als je evt wat parodie is in nl kan het nog succesvoller werken.

 

Probeer op begin een lage prijs te hanteren en een medewerker dat de mensen aanspreekt om een koffie te kopen

 

evt muziek erbij

 

Dit bied u meer kansen denkik om erna dan echt meer uit te breiden met zowel vaste plaatsen, en zoals ik hierboven al aangaf.

 

Zelf zou ik dit ook dan wel als Belg eens willen proeven.. ;-)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Maa17,

Bedankt voor je reactie.

De reden van je eerste vraag is dat ik mij wil richten op 1 product en vanuit daar naamsbekendheid wil creëren. Het kan ook worden Turks-Grieks koffie. Het is zowat hetzelfde. Turks gebak zou ik zeker erbij doen, maar geen broodjes. Je eet namelijk geen broodje naast je koffie. Dat doe je ook niet bij Starbucks.

 

De trend nu is dat je 1 product goed moet beheersen en daar de beste in moet zijn. Er is in Amsterdam een zaak dat alleen koffie en melk serveert. Voor thee, water etc. moet je ergens anders heen.

 

Mijn grootste vraag is meer.. Waarom willen mensen een Turkse bak koffie ipv een bak koffie uit Ethiopie/Brazilie etc?

 

Ik ben er van overtuigd dat je moet rekenen met alleen jouw specialiteit en dat is koffie. Of dat moet zijn de Turkse keuken. Belangrijkste blijft: waarom willen andere mensen jouw product hebben en er geld voor over hebben.

 

In het verleden heb ik een eigen coffee corner gehad, waarbij ik moet toegeven dat het erg lang duurde voordat er echt goede omzetten werden gedraaid. Met alleen koffie a 2,50 zal je toch zo'n 300 stuks per dag willen verkopen. Dit betekent al snel zo'n 100 mensen dagelijks over de vloer. Met je daluren zal dat snel lastig te halen zijn.

 

Misschien moet je het wel groter aanpakken en andere koffiezaken enthousiast te maken voor Turkse koffie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.