Aangezien het BTW bedrag dat ik moet afdragen lager is dan Eur. 1345,=
kom ik in aanmerking voor de z.g. "Vermindering van BTW voor kleine ondernemers." Deze regeling betekent voor mij dat ik helemaal geen BTW hoef af te dragen. Mijn vraag: hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding ? Ik gebruik in mijn rekeningschema o.a. posten als BTW af te dragen hoog en BTW te vorderen hoog. Ik neem aan dat ik de bedragen op deze posten tegen moet boeken op bijv. Te betalen BTW.
Maar dan ? Deze BTW hoef ik dus niet af te dragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
biv
biv
Dames/heren,
ik heb een vraag over de BTW aangifte.
Aangezien het BTW bedrag dat ik moet afdragen lager is dan Eur. 1345,=
kom ik in aanmerking voor de z.g. "Vermindering van BTW voor kleine ondernemers." Deze regeling betekent voor mij dat ik helemaal geen BTW hoef af te dragen. Mijn vraag: hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding ? Ik gebruik in mijn rekeningschema o.a. posten als BTW af te dragen hoog en BTW te vorderen hoog. Ik neem aan dat ik de bedragen op deze posten tegen moet boeken op bijv. Te betalen BTW.
Maar dan ? Deze BTW hoef ik dus niet af te dragen.
B.v.d.
Bert.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4767-boekhouding-en-vermindering-kleine-ondernemers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag