• 0

Kosten bedrijfschap en productschap

ik heb een vraag. ik kreeg een factuur van hoofdbedrijfschap voor de detailhandel, dat ik hen moet betalen maar ik heb hen nooit om service gevraagd en maak er nooit gebruik van. heb als internetshop ook weinig aan hun volgens mij, denk dat ze meer bedoeld zijn voor winkels met problemen zoals diefstal, hoge huur, etc, die je als internetshop niet snel heb.

 

ben ik dan toch echt verplicht om het te betalen of kan ik het gewoon weggooien?

 

welke vaste kosten kan je nog meer verwachten als eenmanszaak ook al vraag je er niet om? jaarlijkse kosten voor inschrijving bij kvk en belasting is allemaal logisch, je zou denken dat alle overige kosten dingen zijn waar je zelf om vraagt maar ik wil dus even zeker maken.

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog even een kleine reactie op dit topic. Omdat hier nog geen sprake is van miljoenenwinst :D heb ik een verzoek ingediend voor vermindering. Binnen twee weken had ik een nieuwe nota die een stuk lager uitviel dan het oorspronkelijke bedrag.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0
Nog even een kleine reactie op dit topic. Omdat hier nog geen sprake is van miljoenenwinst heb ik een verzoek ingediend voor vermindering. Binnen twee weken had ik een nieuwe nota die een stuk lager uitviel dan het oorspronkelijke bedrag.

 

Juist die volstrekte willekeur stuit mij zo tegen de borst. Niet dat ik het jou niet gun ;), maar het gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Waar halen ze het recht vandaan om de bedragen gewoon te bepalen, om mij zo maar als afnemer te betitelen en een product door mijn strot te douwen!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Waar halen ze het recht vandaan om de bedragen gewoon te bepalen, om mij zo maar als afnemer te betitelen en een product door mijn strot te douwen!

 

Dat recht wordt door de overheid gegeven. Op een of andere manier doet men alsof de overheid zich terugtrekt, maar belastingen worden ook verplaatst van centraal naar decentraal. Het schijnt dan geen belasting meer te heten, maar belasting is voor mij alles dat je verplicht moet betalen vanuit de overheid (of waarvoor de overheid je kan/zal vervolgen als je het nalaat), ongeacht de naam van het beestje.

 

Er kan wat mij betreft veel op het lijstje semi-belasting.. reprorecht, maar ook bijvoorbeeld de heffingen op CDR/DVDR's, productschappen, verwijderingsbijdrage op apparatuur, het houdt niet op hier.

Link naar reactie
  • 0
Er kan wat mij betreft veel op het lijstje semi-belasting.. reprorecht, maar ook bijvoorbeeld de heffingen op CDR/DVDR's, productschappen, verwijderingsbijdrage op apparatuur,

 

Nee dat vind ik totaal verschillende dingen. Productschappen en verwijderingsbijdrage dient algemeen nut en ik vind dat dat ook iets wat door de overheid bepaald kan worden en waar ik geen bezwaar tegen hem om te betalen (tenminste niet principieel vanuit het "rechtstandpunt" gezien).

 

Ik vind het juist tegen de borst stuiten dat ik moet betalen voor een commerciële partij waarbij ik niet eens gebruik maak van de producten van die partij (de heffingen op CD Roms, het Reprorecht). Dat de overheid dit faciliteert is NIET van algemeen nut en ik vind het belachelijk dat zij zich voor het karretje laten spannen onder het mom van algemeen nut.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Nog even een kleine reactie op dit topic. Omdat hier nog geen sprake is van miljoenenwinst :D heb ik een verzoek ingediend voor vermindering. Binnen twee weken had ik een nieuwe nota die een stuk lager uitviel dan het oorspronkelijke bedrag.

 

VrGr

:o goh dus er valt nog over te onderhandelen ook. >:( laat ik er maar niet verder over nadenken, wordt er nu even heel chagerijnig van.

mocht je minder betalen omdat je net ben begonnen of omdat je er als internetshop weinig aan heeft?

ikzelf was 130,- kwijt...gooide iedere keer facturen weg omdat ik had gehoord dat het weleens voorkomt dat er facturen verstuurd worden waarop staat dat je verplicht moet betalen terwijl het niet verplicht is. totdat incasso bureau het ging sturen, toen ging ik het verder uitzoeken en bleek het idd verplicht te zijn. >:( stelletje uitbuiters.

Link naar reactie
  • 0

mocht je minder betalen omdat je net ben begonnen of omdat je er als internetshop weinig aan heeft?

 

dat je er als webwinkel (nog) weinig aan hebt vinden zij geen argument. Wel je inkomen over 2003. Standaardbedrag is overigens bijna Euro 70,00 er wordt nog extra heffing geheven voor het hebben van filialen en personeelsleden. Ben je lid van andere bedrijfschappen dan krijg je weer korting. Ben je er nog? ;)

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

heb mijn frustratie maar elders afgereageerd door op te ruimen, nu ben ik er weer. ;)

ikzelf was 130,- kwijt

Zoveel?!

 

Dat is minimaal 1 abonnement op een vakblad, net alsof je ZOVEEL auteursrechtelijk beschermd materiaal zou kopiëren....

ik heb toch maar aan incassobureau betaald, dacht dan ben ik er iig vanaf, dacht er eerst aan factuur alsnog te betalen maar omdat ik factuurnr niet meer had en ze anders vast nog zouden gaan posten over de incassokosten dacht ik ach laat ik maar afhandelen die hap. dus vandaar hoog bedrag: kosten incassobureau. en dit is trouwens over de detailhandel, die onderzoek zou doen enzo, niet voor het kopieren van data, als je dat bedoelt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.