Een korte vraag met waarschijnlijk een waslijst aan mogelijke reacties.
Een bevriende ondernemer heeft aangeboden mij gratis (dus ook zonder contract) een vestigingsadres, postadres en ruimte ter beschikking te stellen voor de vestiging van mijn ZZP bedrijfje. Op voorwaarden dat ik voor hem uitzoek wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn (fiscaal/juridisch).
Nu is het natuurlijk niet meer van deze tijd dingen gratis te doen maar ik blijf geloven in de goedheid van mensen dus wil dit best eens onderzoeken.
Mijn activiteiten hebben een laag risico (IT consultancy, heb een goede verzekering), behoeven geen opslag, geen klantenbezoek en weinig ruimte in het algemeen (laptop/printer). Ik krijg dus een bureau waar ik zelf een computer en printer kan neerzetten en bijvoorbeeld de dossiers (kopieën belasting / KVK etc)
Ik begrijp dat op basis van bijvoorbeeld een aansprakelijkstelling zaken wat lastiger liggen maar laat ik eerst de voor hem fiscale aspecten eens aan het licht brengen.
Iemand die hier een gedachte / idee over heeft?
Moet hij dit bijvoorbeeld melden bij de Belastingdienst? Zijn er zaken tav de KVK waar we rekening mee moeten houden (eigen sleutel/toegang)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maurice Poos
Maurice Poos
Beste forum-leden,
Een korte vraag met waarschijnlijk een waslijst aan mogelijke reacties.
Een bevriende ondernemer heeft aangeboden mij gratis (dus ook zonder contract) een vestigingsadres, postadres en ruimte ter beschikking te stellen voor de vestiging van mijn ZZP bedrijfje. Op voorwaarden dat ik voor hem uitzoek wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn (fiscaal/juridisch).
Nu is het natuurlijk niet meer van deze tijd dingen gratis te doen maar ik blijf geloven in de goedheid van mensen dus wil dit best eens onderzoeken.
Mijn activiteiten hebben een laag risico (IT consultancy, heb een goede verzekering), behoeven geen opslag, geen klantenbezoek en weinig ruimte in het algemeen (laptop/printer). Ik krijg dus een bureau waar ik zelf een computer en printer kan neerzetten en bijvoorbeeld de dossiers (kopieën belasting / KVK etc)
Ik begrijp dat op basis van bijvoorbeeld een aansprakelijkstelling zaken wat lastiger liggen maar laat ik eerst de voor hem fiscale aspecten eens aan het licht brengen.
Iemand die hier een gedachte / idee over heeft?
Moet hij dit bijvoorbeeld melden bij de Belastingdienst? Zijn er zaken tav de KVK waar we rekening mee moeten houden (eigen sleutel/toegang)
Met dank,
Maurice
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47882-gevolgen-ter-beschikking-stellen-bedrijfsruimte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag