• 0

BTW aanschaf terugvorderen + Kleine Ondernemersregeling

Hi!

 

Dit kwartaal heb ik een zakelijke aanschaf gedaan, t.w.v. € 1.000 ex. btw. De BTW op deze aanschaf is dus € 210.

 

Dit kwartaal heb ik ook winst gemaakt, € 5.000. De af te dragen BTW is dus € 1.050.

 

Normaal gesproken zou ik dus € 1.050 - € 210 = € 840 BTW moeten betalen. Daarnaast kan ik gebruik maken van de Kleine Ondernemersregeling, waardoor dit effectief € 0 wordt.

 

Kan ik echter ook de Kleine Ondernemersregeling gebruiken om de € 1.050 te verminderen, en dan € 210 terug te krijgen van de belastingdienst?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee want ik zei al.. kor word toegepast over het jaarsaldo.. bij de laatste aangifte van het jaar moet je alle bedragen per kwartaal optellen en over het jaarsaldo word dan je kor berekend.. niet over de individuele kwartaal resultaten.. schuiven is dus totaal nutteloos..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Schuiven tussen kwartalen van hetzelfde jaar heeft inderdaad geen effect op de KOR. Schuiven tussen het laatste en het daaropvolgende eerste kwartaal kan wel effect hebben. Soms kan het goed zijn om een grote investering hetzelfde jaar nog te doen, of juist uit te stellen tot januari, maar kijkt dan ook naar de KIA, eventueel in combinatie met willekeurige afschrijvinen het effect op de IB...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.