• 0

Verkoop particulieren en bedrijven

Aankomende februari verwacht ik een lading softdrinks die nog niet op de Nederlandse markt zijn. Nou was het de bedoeling om deze aan particulieren te verkopen via webshops, marktplaats etc.

 

Nou heb ik ook interesse vernomen van diverse ondernemers om deze producten in het assortiment te nemen, maar weet niet of ik dit zomaar aan hen mag verkopen zonder toestemming van de eigenaar.

 

Het gaat hierbij om Amerikaanse producten die nergens in Europa te verkrijgen zijn. Nou heb ik dingen gelezen als uitputtingsbeginsel binnen de EER, maar misschien is het antwoord wel veel simpeler, en mag ik het gewoon wel verkopen aan deze (kleine) bedrijven.

 

Voor wat duidelijkheid, het gaat om een variant van een bekend merk dat in Nederland op dit moment via 2 webshops aan particulieren wordt verkocht, en er zijn geen Nederlandse groothandels die het product importeren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zei de Amerikaanse leverancier toen je om toestemming vroeg voor levering aan andere ondernemers? Wat staat er in de overeenkomst met ze? Of heb je enkel bij ze besteld zonder je te bekommeren over aan wie je mag verkopen?

 

Het is niet ondenkbaar dat een andere partij daartoe (recent dan) een licentie heeft.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De leverancier is in dit geval een Amerikaanse groothandel waar ik ook andere producten vandaan haal.

Deze groothandel maakt het verder niet uit wat ik met die nieuwe producten doe, verkopen aan particulieren of particulieren en bedrijven.

 

Een licentie van de fabrikant is niet mijn bedoeling, je moet denken aan kleine lokale winkeltjes die het product van mij kopen, en geen Albert Heijn en Jumbo's

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.