• 0

Eenmanszaak opstarten [verhuren van geluidsapparatuur]

Hoi allemaal!

 

Ik wil graag wat advies over het e.e.a. Ik wil misschien een eenmanszaak opstarten in het kader van het verhuren van geluidsapparatuur (en eventueel licht en rookmachines etc). Op dit gebied heb ik veel kennis (al zeg ik het zelf) en ik wil daar wel eens wat mee gaan doen. Nu zie je veel mensen die dit gewoon op marktplaats doen zonder een bedrijf op te starten, maar ik wil wel verzekerd zijn. En anders moet ik een borg van misschien wel honderden tot duizenden euro's gaan vragen (dat kan natuurlijk niet!). Daarom toch wat officiëler en daarmee (hoop ik!) veiliger.

 

Nu problemen waar ik tegenop loop:

 

1. Mijn leeftijd (15). Ouders zullen hoogstwaarschijnlijk toestemming geven, als ik met een goed plan kom. Maar wat zijn de gevolgen voor hun (werk), het bedrijf staat toch gewoon op mijn naam?

2. Zoals eerder aangegeven, verzekering. Wat moet ik allemaal doen om goed verzekerd te zijn?

3. Hoe kan ik mijn kansen inschatten (ik bedoel als er al duizenden van dit soort bedrijfjes rond lopen, zal ik weinig kans maken).

 

Dingen waarvan ik denk dat ik goed zit:

 

1. Financiering. Ik zal wel het e.e.a. aan materiaal moeten kopen, maar ik heb zelf wel aardig wat spaar geld (genoeg om te beginnen met één mooie geluidset + accessoires).

2. Belasting hoef ik pas af te dragen bij het maken van winst (dus kosten als inkopen van geluidsapparatuur kan ik ervan af kunnen trekken).

 

Kortom, er is over na gedacht. Maar er zijn nog honderd en één vragen.

 

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. ja inderdaad, jij bent zelf fiscaal verantwoordelijk lijkt me. Maar als je ouders garant staan zijn zij wellicht ook financieel aansprakelijk bij een eventuele aanklacht, dat durf ik niet te zeggen.

 

2. Inboedelverzekering voor je spullen + aansprakelijkheidsverzekering. Maar denk dat bij verhuur een speciale verzekering nodig is. Een verzekering adviseur wil je hier vast wel verder mee helpen om dit op maat te maken. Bereid je van tevoren goed voor. Wie huurt (consument/zakelijk?), voor hoe lang, wat zijn de voorwaarden etc. Sommige dingen kun je niet verzekeren, en soms moet je ook een risico durven nemen.

 

3. Is er iets wat jouw uniek / beter maakt dan anderen? Je zegt veel kennis te hebben, ben je hierdoor beter dan anderen?

 

Denk ook eens aan hoe je je spullen gaat leveren. Je mag zelf nog niet rijden, dus hoe wordt alles vervoerd. Gaan mensen problemen hebben met jouw relatief jonge leeftijd?

-----

1. Heb je nu nog niks dan? Waar haal je je huidige kennis van?

2. Ja, maar als je alleen maar dingen inkoopt en geen winst maakt zal de belastingdienst zich wel afvragen of dit een bedrijf is, of gewoon een trucje om belasting te ontwijken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden! Dit heeft voor mij sommige dingen zeker verduidelijkt. Ik heb op dit moment ook wel het een en ander (niet genoeg, maar wel een begin). Als ik deze inderdaad verzeker en een heel klein beetje bij koop dan zou ik daarmee wel kunnen beginnen.

 

Over het vervoer heb ik inderdaad ook nagedacht. Ik denk dat als mijn vader een keertje moet rijden, dat geen probleem vind. Maar gebeurt het vaker, dan wel. Daarom ga ik er waarschijnlijk voor kiezen om de apparatuur te laten ophalen. Dit dan weer verkopend in een verhaal van: "hierdoor kunnen we het nog goedkoper aanbieden".

 

Wat betreft het 'trucje' die begrijp ik en dat zou ook eigenlijk geen probleem moeten zijn.

 

Ik zal ook verder lezen in het aangegeven topic!

 

Link naar reactie
  • 0

De klant laten ophalen?

 

Welke klanten heb je dan in gedachte? Heb zelf een tijdje in dat wereldje rond gelopen maar klanten kwamen het echt niet ophalen..zeker niet als jij niet een duidelijke meerwaarde hebt boven een ander.

Zou heel voorzichtig zijn met dat idee, en beter iets anders bedenken.

 

Ook is het als leverancier van dergelijke apparatuur best prettig om te zien waar en bij wie je het achterlaat, zeker in het begin... Als het in een studentenhuis voor een bier-cantus komt (lees: veel rondvliegend bier) zou ik het weer lekker mee terug nemen.

 

Succes met de opzet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.