• 0

waardering usd aandelen op balans

Ik bezit Usd aandelen aangekocht in 2012: 4000 a usd 10,48 =usd 41920 = € 33836 waard per 31122013

Welke waardering moet ik hanteren per 31122014 als de koers van het aandeel is usd 11,41 = totaal in usd 45640 waarde in Eur 37591 of de oorspronkelijke usd waarde 41920 tegen de usd koers van 31122014 van 1,21410 = € 34528 of de oorspronkelijke waarde in € 33836?

Wat moet ik doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als uitgangspunt neem ik persoonlijk altijd de historische kostprijs. Op die manier blijft de waarde in de boeken altijd gelijk (dus geen schommelingen in waarde) tot het moment van verkoop.

 

Je kunt ook waarderen op basis van "fair value". In het geval van vreemde valuta hoeft dat op zich niet zo'n heel groot probleem te zijn. De ECB publiceert namelijk officiële omrekenkoersen. Je zou dus kunnen kiezen om elk jaar op 31 december de waarde in de boeken aan te passen aan de dan geldende koers. Dit leidt elk jaar dus wel tot koersverlies of -winst.

 

Je moet in je keuze echter wel consequent blijven (de zogeheten "bestendige gedragslijn"). Als je altijd de historische kostprijs hebt opgenomen, kun je dus niet overstappen op "fair value" of andersom.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.