• 0

Zakelijke Inboedel in opslag verzekeren

Ik heb een webshop en heb mijn producten opgeslagen in een "citybox" opslag van 5m2. Nu wil ik graag een zakelijke inboedelverzekering afsluiten tegen schade, brand, diefstal. Ik heb een particuliere opstal en inboedelverzekering bij de ING, gebeld maar NN wil niet verzekeren omdat ze volgens hun geen inzicht hebben in wat andere gebruikers van de cityboxen in het gebouw hebben opgeslagen.

 

Ook centraal beheer wilde niet verzekeren omdat ik als eenmanszaak te "klein" was en geen andere zakelijke verzekeringen bij Centraal beheer heb afgesloten. De eigenaar van de opslag biedt geen verdere verzekering aan.

 

Iemand tips om de producten toch te verzekeren? De opslag zelf is prima beveiligd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

S

De opslag zelf is prima beveiligd.

Helaas, was dat maar zo!

 

Iedereen met een KvK inschrijving en een vals identiteitsbewijs kan zich registreren als gebruiker van Citybox. Dat is ook de klassieke truc: midden in een rustige nacht wordt dan de hele inhoud van rijen units opengebroken en gejat. En al die mooie camera's laten een stel types met bivakmutsen zien die met een gestolen bestelwagen het terrein op en afrijden, met een geldige pas en pincode...dat wel.

 

En dit staat nog even los van de mensen die boxen (niet per sé bij Citybox) gebruiken voor opslag van illegaal vuurwerk, het destilleren van alcohol (serieus waar!) en andere zwaar risicoverhogende goederen en activiteiten.

 

En erkent Citybox zelf enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor falend toezicht en falende beveiliging? No Way. Klant van mij heeft moeten procederen om nog enigszins compensatie te krijgen voor zijn leeggeroofde unit. (voor de goede orde: hij werd pas klant van mij na of juist naar aanleiding van die schade en alle ellende daarna)

 

Hij zit nu bij een concurrent die de zaakjes wél goed geregeld heeft: namelijk met een individueel alarm met doorschakeling PAC op de individuele unit & een heel stevig slot op de unit zelf.

 

Iemand tips om de producten toch te verzekeren?

Ik vrees dat dat alleen lukt als je weggaat bij Citybox.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Hij zit nu bij een concurrent die de zaakjes wél goed geregeld heeft: namelijk met een individueel alarm met doorschakeling PAC op de individuele unit & een heel stevig slot op de unit zelf.

 

Bedankt voor je reactie. Ik zit bij een "concurrent" met een alarm, individuele unit en een stevig slot. Mijn vraag was of het mogelijk is de unit te laten verzekeren.

 

Link naar reactie
  • 1
Bedankt voor je reactie. Ik zit bij een "concurrent" met een alarm, individuele unit en een stevig slot. Mijn vraag was of het mogelijk is de unit te laten verzekeren.

 

Aah... nou valt het kwartje :). Het antwoord dan is ja, dat is mogelijk.

 

Ik heb dit voor mijn klant ondergebracht bij Avéro Achmea, het intermediaire zusterbedrijf van Centraal Beheer. Wat CB rechtstreeks dus niet doet, doet het zusterbedrijf via een adviseur/tussenpersoon dus kennelijk wel.

Wel is er sprake van een minimumpremie, maar voor mijn klant was die - even gecheckt - € 40,- per jaar (tarief 2,25 ‰ over de waarde, met een absoluut minimum van € 40,- dus)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.