• 0

Openstaande vordering management fee aandeelhouders activeren

Ik heb een vraag over een openstaande management fee. Mijn bedrijf is opgezet in een holding / werkmaatschappij structuur. Vanuit de holding factureren de aandeelhouders maandelijks een management fee naar de werkmaatschappij.

 

De management fee is iedere maand gefactureerd, maar er was niet altijd voldoende cash om deze facturen te voldoen. Gevolg: een groot bedrag op de crediteuren van de management fee.

 

Ik zou dit bedrag graag activeren, aangezien het er niet naar uit ziet dat dit op de korte termijn wordt voldaan. Hoe zou deze boeking eruit zien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien moet je iets meer woorden besteden aan wat je precies zou willen bereiken.

 

Op dit moment heeft de holding een vordering op de werkmaatschappij, de werkmaatschappij heeft een schuld aan de holding. In beide gevallen genoteerd onder 'kortlopende vorderingen/verplichtingen'.

 

Als je, wat ik me kan voorstellen, de boel zo wil inrichten dat holding en werkmaatschappij overeenkomen dat dit bedrag niet op korte termijn betaald kan worden en hoeft te worden, zou de logische stap zijn dat de vordering omgezet wordt in een langlopende lening, met een rentepercentage, een aflossingsverplichting en bij voorkeur ook een gestelde zekerheid.

Is dat de richting die je zoekt?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Misschien had ik er met koeieletters "en een stuk papier" bij moeten zetten.

 

Wees je er van bewust dat als de werkmaatschappij omkukelt terwijl er nog management-fee-facturen openstaan, je de btw op die management-fee-facturen terug kan vragen, omdat de debiteur failliet is gegaan. Als de vorderingen zijn omgezet in een langlopende lening, kun je de lening wel afwaarderen/afschrijven, maar krijg je die btw niet meer terug.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.