• 0

Importeren vanuit China kosten [Vraag]

Beste Higherlevel leden,

Ik ben de (toekomstige) oprichter van Heartware.ninja.

Mijn plan is om hardware te importeren vanuit China,

Echter is er nog heel wat onduidelijk. Daarom wil ik jullie vragen om me te helpen.

 

Mijn vraag gaat over import belasting etc.

Ik zal jullie een voorbeeld geven zodat er gemakkelijker een concreet antwoord gegeven kan worden.

 

Stel ik bestel 1 product vanuit Guangdong, China.

Het product kost $215,- oftewel €190,-.

Wat ik wil weten is wat voor belastings percentages ik kan verwachten bij dit soort 'prijzige' producten. Hoe bereken ik een realistische prijs (import calculators online brengen me in de war)?

 

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand met import ervaring vanuit China me wat advies zou kunnen geven.

Wil jullie alvast bedanken voor de hulp, hoop wat te kunnen leren.

 

Jesper Smits

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uhm, ik heb geen idee over de goederencode.

Ik ben van plan via Alibaba.com producten te bestellen, weet je toevallig of die code hier over het algemeen bij wordt vermeld?

 

Volgens mij niet, en mochten ze een code erbij vermelden is er grote kans dat die toch niet klopt. Ik zou maar eens beginnen bij www.douane.nl ("kopen op internet" en "invoer van goederen").

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ik heb geen idee over de goederencode.

Ik ben van plan via Alibaba.com producten te bestellen, weet je toevallig of die code hier over het algemeen bij wordt vermeld?

 

Beste Jesper,

 

Om een grof idee te krijgen van de kosten, hier jouw voorbeeld berekening:

 

Stel jouw onderdeel van 190Euro is een pc onderdeel welke valt onder gebruikstarief code 8473 5020 (dit is maar een voorbeeld, en heb ik snel en redelijk willekeurig uit een tabel gegrist!, zie: http://gebruikstarief.douane.nl/ voor meer informatie over gebruikstarieven).

 

Hiervoor is voor import uit derde landen (waar China een onderdeel van is) geen import heffing op van toepassing, wel 21% BTW.

 

Stel nu ook dat het jou 10 Euro aan verzend kosten (transport, verzekering etc), kost om de goederen naar Nederland te krijgen.

 

Dan word de rekensom:

 

190 (product) + 10 (transport) = 200 Euro

200 + 0% import heffing = 200 Euro

200 (incl import heffing) + 21% BTW = 242 Euro

 

Waarschijnlijk zul je wel iets meer kwijt zijn aan verzendkosten, en sommige goederen zullen aan een import heffing onderhevig zijn. De BTW kun je natuurlijk ook weer terug vragen bij de belastingdienst.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.