• 0

BTW correctie en BTW verlegd

Beste mensen,

 

ik loop al een tijdje met een vraag waar ik allang naar zoek maar niet kan vinden,

Een kennis van mij heeft een schilders bedrijf en doet een gedeelte van zijn omzet btw verlegd.

Moet hij net zoals mijn eigen bedrijf een btw correctie toepassen ivm omzet met btw en omzet vrijgesteld van btw.

 

Ik heb het hier niet over de KOR regeling maar de gewone correctie omzet wel/niet btw

 

Ik ben benieuwd

 

bij voorbaat dank

 

Gregor

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedoel je dat jij zowel belaste als vrijgestelde prestaties hebt, en daarom een splitsing moet maken tussen aftrekbare en niet-aftrekbare btw? Daar heeft een schilder niet snel mee te maken. Het kan zijn dat hij voor sommige werkzaamheden 6% en voor andere werkzaamheden 21% btw in rekening moet brengen, maar dat heeft geen invloed op de aftrek.

 

Wel moet hij, indien van toepassing, natuurlijk een correctie voor privegebruik maken, bijvoorbeeld als hij zijn btw-auto ook prive (incl. woonwerkverkeer) gebruikt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Nee dat hoeft hij niet.. verlegde btw betekend dat de btw verlegd is naar een ander maar de geleverde dienst zelf is gewoon een met btw belaste dienst, daarom is geen correctie nodig op de voorbelasting..

 

alleen bij btw vrijgestelde omzet moet een deel van de voorbelasting gecorrigeerd worden.

Link naar reactie
  • 0

Mensen,

 

bedankt voor de snelle reactie, ik dacht al iets in die richting, ik ga het hem doorgeven.

 

En wat voor mijzelf betreft daar moet ik echt een correctie maken op het percentage wel/niet btw

 

om een voorbeeld te geven ik heb een bedrijfs auto gekocht met te verrekenen btw € 3500,- waarvan ik maar 31% terug kon vragen, het jammere is dat als ik mijn auto verkoop over bijv 2 jaar ik dan wel weer de gehele btw af moet dragen !!!

 

Beetje krom maar volgens mij wel waar??

 

Groet

 

gregor

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.