• 0

Beginnen

Beste leden ,

 

Ik wil binnenkort een webwinkel op gaan richten .

Ik heb mijzelf nog niet ingeschreven bij de KvK.

Zou ik nu al producten in kunnen kopen vanuit het buitenland en daar later de btw van terug kunnen vorderen .

Of moet ik mij daarvoor eerst ingeschreven hebben ?

Je hebt als starter zijnde bepaalde voordelen , moet ik daarom niet wachten met inschrijven tot ik volledig in bedrijf ben om de beste voordelen eruit te halen of maakt dat niet uit .

 

Graag zie ik uw reactie tegemoet .

 

Met vriendelijke groet,

 

M. de Zwart.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geachte M. de Zwart,

Je kunt je het beste nu al inschrijven. Als je produkten gaat inkopen dan wordt je immers al actief als ondernemer. Bijkomend voordeel is dat als je ingeschreven bent je gebruik kunt maken van de regeling om BTW vrij in te kopen in het buitenland. Hiervoor is een KvK nummer noodzakelijk.

 

Vriendelijke groet,

Edwin de Wit

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Edwin ,

 

Bedankt voor je reactie !

Dus toch maar alvast inschrijven ..

Ook als ik nu enkel wat samples bestel bij verschillende leveranciers ?

 

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden als ik me ga inschrijven , zijn er nog wat adviezen mee te geven ?

 

Alvast bedankt .

 

Met vriendelijke groet ,

 

M. de Zwart.

Link naar reactie
  • 0

De kosten die jij beschrijft noemen ze de aanloopkosten. Aanloopkosten kun je met terugwerkende kracht opvoeren in je administratie en zo alsnog de BTW terugvragen bij de Belastingdienst zodra je geregistreerd staat bij de KVK en je BTW-nummer van de Belastingdienst hebt ontvangen. Tegenwoordig ontvang je je BTW-nummer automatisch van de Belastingdienst na registratie bij de KVK. En indien je een eenmanszaak gaat registreren is het BTW-nummer nu al heel simpel te achterhalen: "NL + je BSNnummer + .B01".

 

Wel opletten dat je geen TV mag opvoeren in je administratie als je printpapier gaat proceduren met je bedrijf. Het moet wel echt gerelateerd zijn aan je bedrijf en er zit volgensmij ook een maximum aan de termijn van de aanloopperiode. Even goed nazoeken op de website van de Belastingdienst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.