Wat zijn de haken en ogen aan een fictief dienstverband ?
ik heb nu mensen in dinest op freelance basis, maar over het alegmeen schrikt dat nieuwe mensen redelijk af.
ik ben dus verder gaan kijken en zie dat enkele andere bedrijven die ook thuiswerkers in dinest hebben (in een andere markt) gebruikmaken van een fictief dienstverband.
ik weet dat je dan allerlei belastingen en premies aan het uvw moet afdragen maar dat kan ik indekken door het verdiende loon bruto te maken, nu ontvangen ze dit netto als zijnde freelancer, maar daar gaat ook 34% belasting vanaf dus dat zal niet veel verschillen, plus dat een meerderheid voor iets minder verdien maar wel in het ziekenfonds is.
ook een meteen een tweede vraag, kan iemand in het ziekenfonds blijven met een fictief dinestverband ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Edwinvdw
Gast Edwinvdw
Wat zijn de haken en ogen aan een fictief dienstverband ?
ik heb nu mensen in dinest op freelance basis, maar over het alegmeen schrikt dat nieuwe mensen redelijk af.
ik ben dus verder gaan kijken en zie dat enkele andere bedrijven die ook thuiswerkers in dinest hebben (in een andere markt) gebruikmaken van een fictief dienstverband.
ik weet dat je dan allerlei belastingen en premies aan het uvw moet afdragen maar dat kan ik indekken door het verdiende loon bruto te maken, nu ontvangen ze dit netto als zijnde freelancer, maar daar gaat ook 34% belasting vanaf dus dat zal niet veel verschillen, plus dat een meerderheid voor iets minder verdien maar wel in het ziekenfonds is.
ook een meteen een tweede vraag, kan iemand in het ziekenfonds blijven met een fictief dinestverband ?
alvast bedankt voor het antwoord
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4880-haken-en-ogen-aan-een-fictief-dienstverband/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag