Met veel plezier heb ik regelmatig gebruik gemaakt van dit forum. Dank daarvoor.
Nu heb ik echter een vraag die ik niet kan terug vinden.
In het verleden heb ik voor mijn onderneming een FOR gevormd. De stand is nu zo'n €30.000 op de balans. De afgelopen jaren heb ik mijn onderneming dusdanig anders ingericht dat ik eigenlijk alleen nog maar een banksaldo tegen over die FOR heb staan (geen overige activa).
Nu heb ik twee vragen.
Klopt het wel wat ik heb gedaan..?
En kan ik de FOR omlaag brengen als ik geld van mijn bank haal?
Ik heb op de balans aan de activa kant een bankrekening met een banksaldo van €35.000.
Aan de passiva kant heb ik €500 aan schuld en €34.500 aan ondernemersvermogen. Dit ondernemersvermogen bestaat uit een EV van €4.500 en een FOR van €30.000.
Is dit juist? Zo nee, hoe moet ik het dan wel doen?
En als ik nu geld van de bank wil halen, gaat mijn FOR dan ook omlaag?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ada
Ada
Beste experts,
Met veel plezier heb ik regelmatig gebruik gemaakt van dit forum. Dank daarvoor.
Nu heb ik echter een vraag die ik niet kan terug vinden.
In het verleden heb ik voor mijn onderneming een FOR gevormd. De stand is nu zo'n €30.000 op de balans. De afgelopen jaren heb ik mijn onderneming dusdanig anders ingericht dat ik eigenlijk alleen nog maar een banksaldo tegen over die FOR heb staan (geen overige activa).
Nu heb ik twee vragen.
Klopt het wel wat ik heb gedaan..?
En kan ik de FOR omlaag brengen als ik geld van mijn bank haal?
Ik heb op de balans aan de activa kant een bankrekening met een banksaldo van €35.000.
Aan de passiva kant heb ik €500 aan schuld en €34.500 aan ondernemersvermogen. Dit ondernemersvermogen bestaat uit een EV van €4.500 en een FOR van €30.000.
Is dit juist? Zo nee, hoe moet ik het dan wel doen?
En als ik nu geld van de bank wil halen, gaat mijn FOR dan ook omlaag?
Dank voor de reactie,
Mvg
Ada
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48807-afnemen-for/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag