• 0

Trade marks Clearing House --> Wat te doen met complaint?

Beste heren en dames,

 

Krijg vanochtend een trademark notificatie met een brief om onmiddellijk een domein over te dragen (domein uit de nieuwe tld reeks). Nu gaat het hier om de trademark van 'Cashmere' in de 'commerce shopping' category. Het betreffende (Australische) bedrijf is actief in household goods voor gebruik met eten en drinken. Echter gebruik ik het domein voor cashmere kleding. Via het Uniform rapid suspension system (URS) is een klacht ingediend die zegt "your domain was registered and being used in bad faith", zie de bijlage voor meer hierover.

 

Kan iemand mij duidelijkheid geven, in eerste instantie zegt mijn registrar dat het te algemeen is, dat het in Europa niet meer mogelijk is een algemeen domein als deze over te nemen en de trade marks in het register zijn ook niet veel zeggend (https://register.boip.int/bmbonline/intro/show.do).

 

URS_complaint.thumb.png.dc520fb94a7f6503b5edbcdecc091117.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier geen verstand van. Bovendien geef je de domeinnaam niet, dus is het voor mij niet te checken of dit een echte claim is of dat iemand probeert je schrik aan te jagen.

 

Echter: nieuwsgierig als ik ben, ben ik gaan snuffelen, en volgens Openprovider.eu staat in artikelen 5.7, 5.8 en 5.9 van de URS Procedure wat er allemaal als een verdediging geldt.

 

Van de zaken die jij noemt zijn dat: je gebruikt de naam zelf al om goederen aan te bieden of bent dat van plan; de naam is algemeen en/of beschrijvend. Verder staan er wat negatieven in waarvan niemand weet hoe je ze moeten bewijzen, maar ICANN blijkbaar wel, zoals "registrant heeft niet als doel het merk te bezoedelen of consumenten te misleiden".

 

Als je googlet naar "URS procedures.pdf", vind je dat document.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie zal er morgen nog doorheen spitten. "registrant heeft niet als doel het merk te bezoedelen of consumenten te misleiden" is op mij in dit geval niet van toepassing. Ik verkoop cashmere sjaals en het betreffende bedrijf "foodware" voor eten en drinken. Waar hebben we het eigenlijk over, iedereen weet is in de veronderstelling dat cashmere een zachte stof is?!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.