• 0

Investeringsfonds wilt concept uitrollen in meerdere landen

Beste HL leden,

Hoor graag jullie feedback op de volgende situwatie die zich voortdoet.

 

Ik ben mijn onderneming Custom Logo aan het verkope:

Tijdens deze verkoop is er een investeringsmaatschapij gekomen die het concept interesant vindt en het op wilt kopen. De plannen zijn om met Custom Logo naast bedrijfslogo's ook andere zaken aan te bieden en de blog netwerken die er achter liggen in te zetten om een sterk B2B service kanaal op te zetten.

 

Ze bieden mij %30 van de goodwill die binnen zal komen nadat er nieuw mangement gevonden dat zich inkoopt. Tevens zal ik voor %15 aandeelhouder blijven en kan ik deze aandelen verkopen waneer ik dat wil. Ook krijg ik een lecentie vergoeding van 1-3% per verkochten product.

 

Ik vroeg mij af of dit een goede deal is? En iemand ervaring heeft met deze constructie?

 

Kijk uit naar jullie feedback.

Mijn dank is groots.

 

 

 

_________

link naar eigen site verwijderd

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat er raar aan is, is dat het voor een lezer onbekend is wat de investering is.

In je antwoord noem je een bedrag. Het is voor jou een rekensom.

 

Je krijgt in het slechtste geval: €18000 voor de overname.

Je krijgt, uitgaande van de huidige verkoopprijzen op je site, tussen €0,99-€8,97 per verkocht product.

Je krijgt 15% aandeel in een bedrijf. Wat is de waarde waar dit op gebaseerd wordt en hoe wordt dit aan jou uitgekeerd?

 

Als je ieder jaar verlies draait? Als je break-even draait en je wilt jezelf niet meer volop inzetten om winst te gaan draaien? Gelijk doen! Een superdeal.

 

In elke andere situatie zou ik zeggen, niet doen. Het lijkt me dan geen goede deal.

 

 

 

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.