Jump to content

mcdelange

Senior
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Company info

  • Location
    Harderwijk
  1. Ik denk dat je uit moet gaan van een combi van marketingtools. En wat je bereik daar mee gaat worden, hangt allemaal weer samen met het budget. Goede website, seo-technisch en lekker Google georiënteerd. Inzetten op social media (de organische berichten (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube). Berichten plaatsen in specifieke social media-groepen (Tesla-fans, bespaargroepen, enz.) Het gebruiken van adverteren via social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube). En referenties fixen via tevreden klanten. Zorgen dat jouw gegevens bij de sale van de auto ter sprake komen. Locatie-adverteren via social media, dus alleen mensen die volgens hun gps in de buurt komen van een Tesla-garage benaderen. Zorgen dat jouw persbericht de media bereikt.
  2. Met het zoeken van een locatie. Hierna ga je een bedrijfsplan schrijven. Succes en plezier!
  3. Misschien een stevige buffer om de uitzendkrachten te betalen? Ga er maar van uit dat jouw klanten altijd later betalen dan dat jij de salarissen moet uit betalen. :P (zo werkt het binnen mijn schoonmaakbedrijf tenminste ;D) Een stevige buffer geeft u aan... een indicatie voor ongeveer hoeveel? 10.000? 20.000? of meer? Wij willen in de bloemen branche gaan zitten en hier zit normaliter ook een betaal termijn van 40/60 dagen minimaal tussen... Hartelijk dank Euhm, 10 man in de week aan het werk. Á €21 bruto in het uur. 8 uur per dag. 5 dagen per week. Kom ik uit op €8400 loonkosten in de week. Betaaltermijn van 40-60 dagen zeg je zelf. Dus spreek je uit ervaring of research. Dat betekent op z'n snelst dus 6 weken (43 dagen) wachten op je geld. Een uitzendkracht krijgt wekelijks betaald. Je buffer moet dan dus zeker 6*€8400 zijn. Dat is €50400.
  4. Nog nooit zelf gedaan, maar wel een aantal keer geïnitieerd voor bedrijven. Je kan dit zo gek mogelijk maken als dat je zelf wil. Met alleen een nieuwsbrief bij de salarisstrook in de envelop bereik je natuurlijk niet de omslag die je voor ogen hebt. Je zou kunnen denken aan een personeelsbijeenkomst. Hierbij kun je de directeur alles laten vertellen en uitleggen, maar dat gaat vrij saai worden. Maar huur je een zanger in en bedenk je allerlei opdrachten om de kernwaarden heen, dan wordt het een stuk attractiever. Het is maar net hoe graag en hoe groot jullie nieuwe kernwaarden doorgevoerd moet gaan worden. En dan is er natuurlijk de follow-up. Ook deze hangt samen met hoe doordrongen jullie de medewerkers ervan willen laten worden. Als je na de bekendmaking er nooit meer wat mee doet, had je het beter niet kunnen bekend maken. Als je bijvoorbeeld een jaar lang een verandertraject in gaat zetten, raakt iedereen er mee besmet.
  5. Die van de loterijen zijn sowieso misleidend. Je hebt altijd prijs, maar dan moet je wel eerst jezelf aanmelden als lid.
  6. Ja, business to business is het afhankelijk van wat je aanbiedt en hoeveel medewerkers (die er wel/niet van af mogen weten) die klant op de zaak heeft werken. Naar de consument wordt het meer schaampost. En in hoeverre mag en kan je als consument verlangen dat dat neutraal gaat volgens de huidige wetgeving?
  7. In hoeverre mag een bedrijfsnaam/bedrijfsdiensten op een envelop staan volgens de privacywet? Dus je hebt een motto/slogan of dienstomschrijving op een envelop die aan iemand geadresseerd is. De postsorteerder/postbode/iemand in huis ziet wie jou wat stuurt. Super Sales- Jouw hulp bij acquisitie! In principe niks mis mee. De geadresseerde ontvangt post van een ondernemer die hulp verleent bij de bedrijfsvoering. De Lange Dienstverlening - Ruimt op en maakt schoon. Hmmm, zou de geadresseerde een smeerpoets zijn? De Lange Incassoadvocaten - Wij halen jouw geld terug! De geadresseerde is vast een wanbetaler. [Mod edit: bedrijfsnaam in voorbeeld aangepast ivm forumregels ]
  8. Als de aan jouw voorgespiegelde cijfers dan ook maar wel kloppen... wat een rotsituatie zeg!
  9. Prima idee, toch? Als jij denkt dat dit voor jou de meest voor de hand liggende manier is om je inkomen te genereren, moet je er vooral voor gaan. Let wel op de betalingstermijn van je fee. Hoe dichter bij de bron (energiemaatschappij/panelenfabrikant) hoe sneller. Met je acquisitie moet je ook rekening houden met de regeltjes wat betreft benaderen via mail en telefoon. Bij deur-aan-deur en straatverkoop met de APV. Je bent niet de enige die dit doet, ik denk dat de markt met energieverkopers redelijk verzadigd is. Dus ook dat is een punt van wel of niet slagen van je onderneming.
  10. Niks hoort in deze. Als de opdrachtomschrijving, tijd, duur en prijs maar duidelijk zijn. De meeste offertes worden toch nagebeld. Je zou eens wat verschillende offertes kunnen uitproberen.
  11. Of 40% veel is, is met geen zinnig woord te zeggen. Het klinkt wel veel ;-) Het is afhankelijk van zoveel factoren. Is het eenmalige provisie over een sale waar meerdere contactmomenten over heen zullen gaan? Of een fee over iedere omzet die geboekt wordt? Krijgt de verkoper van jou leads? Of moet hij die zelf fixen? In welke branche moet er geacquireerd worden? Gaat het voor de verkoper een hels karwei worden, omdat er 0,0 referentie voor potentiële adverteerders is? Of wordt het makkelijker doordat de verkoper concurrerende partijen kan gebruiken in zijn acquisitie? Doet hij alles zelf met een ipad, laptop en telefoon en rijdt hij een Aygo? Of rijdt de verkoper Lexus, heeft hij werknemers in dienst die in zijn kantoor werken of freelance verkopers die hem ondersteunen? Enzovoorts... Enkele van mijn voorbeelden. Een opdracht gehad voor 5% van de jaaromzet die ik bij een nieuwe klant schreef. Een opdracht met jaja... 40% van ieder sale die ik deed. Daar was overigens geen onderhandeling bij mogelijk. Het was 40%, niet minder, maar ook niet meer. Maar ook opdrachten van 35%.
  12. Ik vind dit altijd wel een fijne website. In jouw geval is dit een goede link . Qredits en overigens iedere andere kredietverstrekker vraagt altijd om je bedrijfsplan. Dus in eerste aanleg erg breed. Afhankelijk van de adviseur wordt bepaald of je plan kredietwaardig is. Zo is het dus ook met de afzonderlijke onderdelen. Wat jij een machtig mooi plan vindt, dat goed is onderbouwd, kan door een adviseur als kansloos worden bestempeld.
  13. Hoe heb je zelf leren draaien dan? Draai je plaatjes als hobby of is dj jouw beroep?
  14. Acquisitie plegen moet je gewoon doen. Je belt, je mailt, je bezoekt. Dan hoor je vanzelf van een ondernemer of je acquisitie gewenst is. Geen ondernemer is gelijk. De 1 wil niet benaderd worden, bij de ander zit je een uur. De 1 schermt met een verbod op ongevraagde email, de ander wil alleen maar info per mail.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept