Ik maak deel uit van een werving en selectie bureau dat over de laatste jaren vooral actief was in België. Wij hebben sinds kort ook een kantoor in Nederland als Nederlanders, wonende in België al 12jr maar lopen tegen enkele problemen aan om klanten te vinden in ons nieuw werkgebied. Wij hebben een vermoeden dat onze huidige aanpak niet werkt door een verschil in werkwijze bij Belgische klanten. Aan kandidaten hebben we geen tekort, maar een voet tussen de deur van potentiële bedrijven krijgen, daar lopen we enorm tegen aan.
Tot nog toe hebben we onze potentiële klanten benaderd via een mooie duidelijke richtingsgestuurde mail waarin oa een voorstelling gedaan wordt van een relevant profiel in ons bestand in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking. Deze aanpak werkt goed in België om een open gesprek te beginnen over de profielen, maar wat Nederlandse bedrijven betreft krijgen wij meer afwijzingen dan positieve reacties, echter stookt dit niet met de huidige arbeidsmarkt.
Wij hebben het gevoel dat deze aanpak echt gebaseerd is op de huidige Belgische markt. Zit hierin zo een groot verschil? heeft iemand hier een uitleg over voor ons?
Enige tips of opinies hoe we een betere aanpak kunnen formuleren?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Veronique Stas
Veronique Stas
Hi iedereen,
Ik maak deel uit van een werving en selectie bureau dat over de laatste jaren vooral actief was in België. Wij hebben sinds kort ook een kantoor in Nederland als Nederlanders, wonende in België al 12jr maar lopen tegen enkele problemen aan om klanten te vinden in ons nieuw werkgebied. Wij hebben een vermoeden dat onze huidige aanpak niet werkt door een verschil in werkwijze bij Belgische klanten.
Aan kandidaten hebben we geen tekort, maar een voet tussen de deur van potentiële bedrijven krijgen, daar lopen we enorm tegen aan.
Tot nog toe hebben we onze potentiële klanten benaderd via een mooie duidelijke richtingsgestuurde mail waarin oa een voorstelling gedaan wordt van een relevant profiel in ons bestand in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking. Deze aanpak werkt goed in België om een open gesprek te beginnen over de profielen, maar wat Nederlandse bedrijven betreft krijgen wij meer afwijzingen dan positieve reacties, echter stookt dit niet met de huidige arbeidsmarkt.
Wij hebben het gevoel dat deze aanpak echt gebaseerd is op de huidige Belgische markt. Zit hierin zo een groot verschil? heeft iemand hier een uitleg over voor ons?
Enige tips of opinies hoe we een betere aanpak kunnen formuleren?
Hoe pakken dit het beste aan?
Zo zonde, gezien wij ons werk met passie doen.
Groetjes Veronique
Titel aangepast
https://jobs.nononsense.online/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72539-klanten-benadering-nieuw-werkgebied-nederland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
39 antwoorden op deze vraag