• 0

Kiezen: langzaam doorgroeien of investeerders zoeken en snel groeien

Ik ben inmiddels ruim twee jaar aan het ondernemen. Met weinig geld gestart en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met 5 medewerkers (ongeveer 3fte). De groei wordt nu tegengehouden door de financiele situatie, het is steeds een kwestie van een financiele buffer opbouwen totdat er verder gegroeid kan worden in mensen (immers tussen betaling opdrachtgever en de betaling van mijn mensen zit zo'n 3 maanden).

 

Waar kies je dan voor:

a) op deze voet doorgaan, weinig risico lopen en kiezen voor "vrijheid"

b) investeerders aantrekken om de groeimogelijkheden optimaal te benutten

 

De ondernemer in mij kiest voor de tweede keuze. Maar waar begin ik om te kijken of dit de juiste keuze is, welke mogelijkheden er zijn, etc.

 

Misschien dat iemand mij kan helpen bij de volgende vragen:

Zijn investeerders geinteresseerd in (innovatieve) dienstverlening

Wat zijn de gebruikte criteria ten aanzien van de ROI

Hoe tref ik de juiste investeerder (integriteit staat voor mij hoog in het vaandel)

 

Alvast bedankt!

Mirjam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het betreft inderdaad voornamelijk werkkapitaal, het kunnen groeien zonder financieel instabiel te raken. Maar dan gaat het vooral om de te verwachte groei zonder extra inspanning. Er liggen voldoende mogelijkheden om een extra inpuls te geven om zo de groei te versnellen. Concreet: ik verzorg nu zelf alle commerciële activiteiten, maar zal, als ik exponentieel wil groeien, ook commerciele slagkracht binnen moeten halen (een accountmanager en een marketingbudget).

De dienst verkoopt zich in principe zelf maar dan moeten mijn opdrachtgevers wel weten dat het bestaat!

 

Groet,

Mirjam

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mirjam,

 

Ik denk dat je met een voor veel ondernemers bekend dilemma speelt.

 

Mag ik uitnodigen om uit mijn serie columns over financieringsbronnen voor ondernemers de columns over banken en business angels te lezen? Of wellicht dat de columns over FFF of sponsors je nieuwe ideeën geeft. Onderstaand de links:

 

- https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/63 (banken)

- https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/64 (business angels)

 

- https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/56 (FFF)

- https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/61 (sponsors)

 

Nog een kort advies van mij: wees creatief bij het vinden van oplossingen voor je probleem!

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Prettige colums, een hoeveelheid aan informatie waaruit ik voor mezelf de volgende lijst kan maken;

- ik zit in een (opnieuw) groeiende markt

- mijn businessplan heeft een landelijke prijs gewonnen, dus dat zit al goed in elkaar. Het plan zou echter gewijzigd moeten worden wanneer er sprake zal zijn van externe financierders.

- er zijn sinds de oprichting in 2003 nog geen echte concurrenten gekomen

- de onderneming is niet afhankelijk van een bepaalde branche (mijn opdrachtgevers bestaan uit gerenomeerde multinationals tot het kleinbedrijf)

- 50k tot 100k zou al wonderen doen

- ik zou het een aanvulling vinden wanneer de investeerder ook als sparringpartner fungeert

 

Bovenstaande meegenomen is mijn conclusie uit de columns dat een business angel de beste fit zou zijn? Of zijn er betere opties?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.