• 0

Aftrekbaarheid internet abonnement

Hoi Allemaal,

 

Een kennis van mij heeft een eenmanszaak en deze maakt deel uit van een franchiseformule. Het kassasysteem staat in verbinding met het internet maar de franchisegever wilt niet dat deze voor andere zaken wordt gebruikt en de router is dan ook niet te benaderen. Deze kosten komen wel voor rekening voor de franchisenemer en worden dan ook afgetrokken.

 

Als de franchisenemer dan nu nog een abonnement afsluit is deze dan ook aftrekbaar?

 

Ik heb met de belastingtelefoon gebeld en zij hadden geen pasklaar antwoord voor mij. Enige wat mij werd verteld dat als het nieuwe abonnement ook prive werd gebruikt het abonnement niet volledig aftrekbaar zou zijn. Tevens werd ik erop gewezen dat het misschien onder 'personeelsvoorzieningen' kon vallen maar of dat zo was kon mij niet verteld worden.

 

Nou hoopte ik dat ik hier wat advies kon krijgen op deze vraag.

 

Met beste groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar gaat je kennis dat internetabonnement voor gebruiken?

 

(Nb. zelf zou ik geen genoegen nemen met de eis van de franchiseketen. Die betalen de kosten niet en waarom zouden zij de kassa moeten kunnen benaderen? Ik zou kijken of er geen andere router voor kan worden gezet en de bestaande internetaansluiting delen)

Link naar reactie
  • 0

Internet gaat gebruikt worden voor productinformatie opzoeken, radio afspelen, privé als zakelijke mail binnenhalen etc.

 

Ik vind het ook heel erg krom dat er geen gebruik gemaakt mag worden van de huidige internetverbinding terwijl de kosten ervoor wel gewoon voor rekening komen voor de ondernemer. Er wordt gesteld dat de huidige internetverbinding niet gedeeld kan worden ivm met het eventueel binnenhalen van virussen en mogelijke toegang voor hackers tot het kas systeem. Valt ook wel weer wat voor te zeggen trouwens.

Link naar reactie
  • 0
Er wordt gesteld dat de huidige internetverbinding niet gedeeld kan worden ivm met het eventueel binnenhalen van virussen en mogelijke toegang voor hackers tot het kas systeem. Valt ook wel weer wat voor te zeggen trouwens.

 

Als je hun router achter een eigen router zet, dan heb je twee gescheiden netwerken. Het deel achter hun eigen router is dan geïsoleerd van je 'eigen' netwerk, zodat besmette machines op jouw netwerk niet hun kassasysteem kunnen infecteren.

 

Op die mannier kom je er ook met 1 internetverbinding. Of hun router geschikt is voor zo'n opstelling zou je moeten vragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.