• 0

bedrijf voor bedrijven

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kende er een heel stel, maar meestal hoor je er maar één keer van en dan niet meer. Mijn hersens malen .... Op http://www.beursplein3.com/startkapitaal/overzicht_accellerators.htm staan een paar oudere clubs die voor het meerendeel niet meer bestaan.

 

www.yupango.com doet het nog wél geloof ik. In Amsterdam zit een leuke club (aan het IJ) die gestart is met premiums en nu innovaties doet. Zolang ik ze ken zijn ze op zoek naar nieuw geld. Ah, ik heb ze gevonden; Invention Promotion (www.invent.nl)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Als je geen winst maakt is het bedrijf ook onverkoopbaar.

 

Dat is natuurlijk onzin. Een bedrijf kan waardevol zijn zonder dat het winst maakt. Bijvoorbeeld omdat het bedrijf in kwestie een nieuwe technologie in huis heeft. En zo zijn er talloze redenen denkbaar die een bedrijf waarde geven. Winst is een van die redenen.

 

Er zijn vele verliesgevende bedrijven voor veel geld verkocht.

 

Wat niet wegneemt dat het geschetste concept van wat bedrijven opzetten en die direct weer doorverkopen wel heel erg naïef klinkt.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen winst maakt is het bedrijf ook onverkoopbaar.

 

Wat niet wegneemt dat het geschetste concept van wat bedrijven opzetten en die direct weer doorverkopen wel heel erg naïef klinkt.

 

Het kan zijn dat ik niet volledig duidelijk ben geweest in mijn formulering. Ik heb niet het voornemen om wat bedrijven op te zetten en deze direct weer door te verkopen (al zou ik het niet erg vinden als 1 van die bedrijven direct geld oplevert), maar deze pas in de etalage te zetten op het moment dat ze goed lopen en ik er vanaf zou willen. Ik ben het met je eens dat het inderdaad naief klinkt als het zo simpel omschreven is.

Nog simpeler uitgelegd is dat als ik bedrijf A gebruik als "werkbedrijf" om alle (voorbereidende) stappen te ondernemen om bedrijf B op te zetten (en daarna C en D en de rest van het alfabet), mijn vraag is of dit fiscaal en administratief gezien mogelijk is. Ik maak in principe kosten in A ten behoeve van B, die op zijn beurt moet gaan zorgen voor winst. Hopelijk heb ik het zo duidelijker gemaakt.

- 3 weten meer dan 2 -

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.