Jump to content

Rikkert Walbeek

Legend
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Rijksstraatweg 2, Haarlem, 2022DA, Netherlands
  • First name
    Rikkert
  • Last name
    Walbeek
  • Company or organization name
    SalesXeed
  • Website address
  • How did you find us:
    anders
  • Blog

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Ik ben gaan verzinnen met jouw 'eigen' criteria: * Doelgroep: 18 - 55 jarigen * Zowel laag- als hoogopgeleiden * Uitstraling: fris, eigentijds, toegankelijk * Gewenste naam: eigentijds, makkelijk uit te spreken en te onthouden, moet zowel een 18-jarige als een 55-jarige aanspreken. * Voorkeur gaat uit naar een korte naam die de potentie heeft om een echt merk te worden. Dus liever geen beschrijvende of 'saaie' namen als onlinetraining.nl (of zoiets) * Op m'n eigen lijstje staat bijvoorbeeld iets als 'Leermeester', (duidelijk, beschrijvend, maar die bestaat al..), maar ook bijvoorbeeld Emma (persoonlijk, heeft karakter, leuk voor de marketing: 'wat leert Emma jou?"), maar ook een typische 'Web 2.0 naam) sluit ik niet uit, als die aan de voorwaarden voldoet.
  2. FarmWear Boer 'n Broek Boer in String (of Boerin String) TraktorSlip
  3. Misschien wat kort door de bocht. Maar 1000 flyers kun je toch gewoon zelf even rondbrengen in de buurten waar jouw bedrijf zich op richt. Je geeft aan dat je op consumenten gericht bent in je eigen woonplaats. Dan weet je best wel welke wijken ‘goed passen’. Ga je toch zelf een paar avonden flyers huis-aan-huis verspreiden? Lijkt me dat je dan veel sneller kunt meten of die flyers effect hebben. Als je ze neerzet bij lokale bedrijven moet je hele tijd wachten tot je kunt meten of het effect heeft gehad.
  4. BuitenSportig BuitenSportief BuitenGewoon BinnensteBuitenSport
  5. In het licht van deze draad is dit een aardige link, een ‘guide how to use Twitter for business’: http://business.twitter.com/twitter101
  6. Dat is niet helemaal waar Edo. Dell heeft al 3 miljoen $ verkocht via Twitter. Ik ben ervan overtuigd dat jij zelf ook opdrachten binnenhaalt via Twitter. Wel is het zo dat sales, branding en marketing in het 2.0 tijdperk steeds meer door elkaar heen (gaan) lopen Dus onduidelijk is vaak wat wat is. Ook is zo dat sales via Twitter nog in de kinderschoenen staat en nog uitgewerkt moet worden. Maar ook Twitter gaat voor sales in de toekomst een belangrijk kanaal worden.
  7. QualiSpeed Spust AdviSpeed SpeedVice RapidVice Rapididi RapidiCe
  8. Verkooptalent bestaat voornamelijk uit een aantal eigenschappen, zoals empatisch vermogen, flair, ‘likeability’, doorzettingsvermogen, de wil om te winnen en drang naar erkenning. Zo omschreef ik verkooptalent ooit in een column. Volgens mij gaat dit nog steeds op.
  9. Zoals Willem al aangaf kun je in Google het beste zoeken op ‘Lead Generatie’. En dan zou je ook ‘per ongeluk’ bij mijn bedrijf uit kunnen komen. ;) Dus ‘mijn mening’ is ietswat gekleurd…. Maar laat ik proberen uit te leggen wat voor aanbieders er zijn. Dan kun je zelf kiezen welke categorie het best bij je past. 1. Callcenters Dit betreft (veelal grote) bel fabrieken die veel werken met studenten, en part-timers. Uitstekend voor bulk werk en klussen die niet al te veel kennis van de branche/markt/product vergen. Prima voor Consumenten business. (zo lang dit nog mag, tot 1 juli dus) Minder geschikt voor B2B, zeker daar waar het ietswat meer complexe zaken betreft. 2. Telesales bedrijven Lijken heel erg op call centers maar grote verschil is dat ze ‘beter’ personeel hebben. Personeel dat vaker full-time werkt en dus minder ‘bij-baantje’ gehalte Kunnen B2B al veel beter aan. Maar tot bepaald niveau. Mensen die hier werken zijn nog steeds geen ervaren sales. 3. Gespecialiseerde sales bedrijven Deze bedrijven hebben commercie als hun specialisme en doen vanuit die optiek ook vaak lead generatie. Telefonisch verkopen of afspraken maken op ‘hoog’ niveau. Grote nadeel is wel dat het vaak veel duurder is en daarom moet je dus goed afwegen of je met een call center niet net zo goed ‘geholpen’ bent. 4. ZZP’ers Er zijn veel interim sales professionals die zichzelf ‘verhuren’ aan bedrijven om lead generatie te doen. Probleem hierbij is dat er ontzettend veel kaf onder het koren is. De juiste man/vrouw selecteren is hier het ‘pijnpunt’. Maar als je een goede hebt dan kun je tegen een schappelijk tarief hele hoge kwaliteit in huis halen. Je zult dus eerst zelf moeten bepalen wat je precies zoekt. Wat zijn je doelstellingen. Wat is je doelgroep. Binnen welke tijdsbestek wil je wat bereiken met een lead generatie actie. En heel belangrijk wat zijn de criteria van een (goede) afspraak/lead? Ga daar dan vervolgens de juiste partij of ZZP’er bij zoeken en bespreek goed wat je wilt en wat niet. En onderzoek of die partij in staat is jouw doelstellingen waar te maken. En als laatste opmerking, zoals Jeroen ook al aangaf moet je jezelf goed afvragen of er niet (ook) andere wegen zijn om aan leads te komen. Je zult zien dat die er namelijk zijn!
  10. Iets met je eigen naam erin: DBIB - De Buit Is Binnen Buitenkans Buitengewoon De Buitelaar BinnensteBuiten Buitenaards Kabouter Buit Buit en Om
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept