• 0

De verschillende contracten

Beste experts,

Wij zijn een VOF begonnen (waaranders dan in de ICT :) ) , en willen nu graag de eerste opdracht aannemen. Daarvoor moeten er verschillende stappen worden doorlopen, en de daarbij behoorende juridische periekelen baren mij toch zorgen. Ik heb namelijk geen idee hoe wij er voor kunnen zorgen dat alle risico's goed zijn afgedicht.

Mijn vraag is dan ook: Welke juridische factoren komen hierbij kijken, en waar kan ik daar voorbelden van vinden.

Ik heb al wel de FENIT voorwaarden gezien, maar weet niet of je met alleen die er bent.

Bijvoorbaat dank,

Thomas

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4910-de-verschillende-contracten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

kan je iets specifieker zijn?

wat ga je leveren: consultancy, softwareontwikkeling, hardware, asp, webservices, etc.

vindt er eigendomsoverdracht plaats of alleen gebruiksrechten?

werk je met propriety software of open source?

ga je een inspanningsverplichting of een resultaatsverplichting aan?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Deze eerste opdracht houdt in dat wij een bestaand webplatform opnieuw gaan beschrijven, en indien dit naar wens is verbeteren en uitbreiden. De software is door een ander bedrijf specifiek ontwikkeld, maar hebben een niet volledig product afgeleverd.

WIj zijn tot een overeenstemming gekomen dat wij in 50 uur dit hele systeem zullen beschrijven, dus ik denk dat dat dan een resultaat verplichting is.

Daarnaast:

Mijn partner is de netwerkman, dus netwerken aanleggen, servers beheren etc en zal binnenkort ook contracten nodig hebben.

• 0

je zult toch een beetje zelf moeten puzzelen.

bepaal voor je zelf wat voor jullie de belangrijke aspecten zijn en kijk dan of die met de fenit voorwaarden zijn afgedekt.

vervolgens kan je specifieke vragen hier stellen.

overigens raad ik juridische bijstand wel aan.

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Dank Egbert.

Beste Lenn,

Zoals anderen reeds hebben opgemerkt is jouw vraag heel algemeen van aard. Ik neem aan dat jullie voor wat betreft de Vof onderling de zaken geregeld hebben in de vennootschapsovereenkomst, dat thans alleen de vraag is hoe je op een zo kort mogelijke termijn tot een overeenkomst komt.

Een overeenkomst opstellen is niet zo moeilijk. Het traject tot de schriftelijke overeenkomst is veel lastiger. Daarin komt het vooral aan op onderhandelen over de voorwaarden. Waar sta je in dit stadium precies. Zijn de voorwaarden reeds uitonderhandeld of zijn jullie daarover nog in gesprek.

Denk gedurende de onderhandelingen continu aan de risico. Waar zitten voor jullie de risicos. Zet die eens goed op papier. Denk daarbij aan de beschrijving zelf, fouten, aansprakelijkheid daaromtrent, beperking daarvan, overmacht, uitloop van de opdracht, fixed fee of uurtarief. Op zich kom je al redelijk uit de startblokken met de Fenit, maar bedenk wel dat dit algemene voorwaarden zijn. Lees ze daarom eerst eens aandachtig door en denk vanuit een worstcase senario aan jullie opdracht.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar