• 0

Veel websites zijn gefocused op een product/bedrijf.

Ook mijn bedrijf heeft dergelijke websites.

Naast dergelijke websites wil ik graag een informatieve webportal opzetten.

De webportal verkoopt/levert niets maar informeert op een specifiek productsegment de gebruiker.

Natuurlijk heb ik wel de intentie om vanaf deze webportal te verwijzen naar eigen productwebsites.

Echter, nu heb ik 2 mogelijkheden:

1. alles open

Alle info stel ik dan onbeperkt beschikbaar.

Ik verwacht dat deze webportal het goed gaat doen in Google en ook veel bezoekers gaat trekken. Als ik een nieuw product of actie heb kan ik dat op de webportal aankondigen.

Maar ik weet dan dus niet wie de bezoekers van die webportal zijn

en kan ook niet direct met hen communiceren.

2. Voor de info registratie van gebruikers vereisen

Ik kan ook verlangen dat bezoekers registreren om toegang te krijgen voor de info op de webportal.

Dat is dan een drempel en wellicht schrikt dat wat gebruikers af

maar als ik dan een productintro of aktie heb, dan kan ik ze wel allemaal emailen.

Wat is jullie advies, 1) Open/onbekend of 2) registreren ?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Optie 1, maar wat triggers toevoegen (bijvoorbeeld na het lezen van 2 à 3 artikelen of het klikken op 2 links, m.a.w. als je zeker weet wat ze interesse hebben) om een e-mailadres achter te laten om bijvoorbeeld op de hoogte gehouden te worden (mailinglijst).

Je moet eerst waarde toevoegen voor iemand z'n gegevens geeft. Dus daar kun je maar beter zoveel mogelijk de ruimte aan geven door weg te geven wat je te bieden hebt, en mensen te verleiden i.p.v. te dwingen zich kenbaar te maken.

Overigens kun je wel degelijk aan anonieme mensen je boodschap communiceren :)

• 0

beste Jeroen,

> Optie 1, maar wat triggers toevoegen (bijvoorbeeld na het lezen van 2 à 3 artikelen ).

Het is een Wordpress-based webportal.

Hoe kan ik je suggestie (rechten beperken na het lezen van 3 berichten) dan implementeren ?

> Overigens kun je wel degelijk aan anonieme mensen je boodschap communiceren :)

Waar denk je dan aan ?

• 0

beste Jeroen,

> Optie 1, maar wat triggers toevoegen (bijvoorbeeld na het lezen van 2 à 3 artikelen ).

Het is een Wordpress-based webportal.

Hoe kan ik je suggestie (rechten beperken na het lezen van 3 berichten) dan implementeren ?

Wordpress is zo'n beetje hét platform voor content, dus er zijn ongetwijfeld plugins en uitbreidingen om dit mogelijk te maken, èn experts die je daaarbij kunnen helpen.

> Overigens kun je wel degelijk aan anonieme mensen je boodschap communiceren :)

Waar denk je dan aan ?

Blader eens wat rond op een site als http://labs.openviewpartners.com als voorbeeld en analyseer waar en op welke wijze je gevraagd wordt om, als je verder de site ingaat, je gevraagd wordt vragen te beantwoorden of je gegevens achter te laten.

• 0

Maar ik weet dan dus niet wie de bezoekers van die webportal zijn en kan ook niet direct met hen communiceren.

Als je informatie interessant genoeg is nemen ze vanzelf contact met je op.

Persoonlijk vind ik die popup's waar je gevraagd wordt om je emailadres mateloos irritant. Ik zit te lezen, dan wil ik niet zo'n ding in mijn snuit geduwd krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar