Branko Collin Geplaatst: 15 april 2015 Branko Collin 2,8k 268 Geplaatst: 15 april 2015 Als eenpitter doe ik vaak mijn werk in projectteams. Concurrenten die me uit die projectteams kennen, raden me vaak aan bij andere klanten. Dat is niet echt competitief gedrag, eerder collegiaal, dus heeft een slimmerik een hele mooie term bedacht voor dergelijke concurrenten, namelijk concullega's. Nu zitten er in zulke projectteams ook mensen die niet rechtstreeks met me concurreren. In mijn geval - ik ben een webdeveloper - zijn dat bijvoorbeeld ontwerpers, copywriters, strategen en projectmanagers. Ook met hen ontwikkel ik vaak een band die het project ontstijgt. Heeft er iemand een slimme naam bedacht voor leveranciers/partners/what-have-you waarmee je een bijna collegiale relatie hebt? (Misschien dat 'partner' het juiste woord is, maar voor mijn gevoel suggereert dat een formelere relatie.) Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49204-geen-concullegas-of-leveranciers-maar/ Delen op andere sites More sharing options...
Erik Gloudemans Geplaatst: 15 april 2015 Erik Gloudemans 60 3 Geplaatst: 15 april 2015 Je zou kunnen blijven bij collega. Volgens Wikipedia: personen die uitsluitend zijn verenigd om een gezamenlijk doel te bereiken, waarbij de capaciteiten van iedere collega om dit doel te bereiken, door de anderen worden gerespecteerd. Ook al worden hiermee vaak mensen bij hetzelfde bedrijf bedoeld, volgens mijn kun je van bedrijf ook best project maken. Dan ben je er al. Je Eigen Bedrijf.nl - Is jouw boekhouder zijn geld waard? Kispi.nl - Online marketing Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49204-geen-concullegas-of-leveranciers-maar/#findComment-493144 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen