• 0

Aangifte inkomstenbelasting ontvangen managementfee vanuit Holding BV

Beste,

 

Dit jaar heb ik een werk BV opgericht waarin ik participeerde met mijn Holding BV samen met 3 andere Holding BV's van andere natuurlijke personen. Echter, door samenloop van omstandigheden is de werk BV niet meer actief en hebben we onze werkzaamheden gestaakt.

Nu dien ik echter mijn inkomsten bij de inkomstenbelasting aan te geven en ik weet oprecht niet hoe dat het beste zou moeten.

Ik heb in totaal minder dan 1.000 (als dat wat uit maakt) aan managementfee ontvangen in mijn Holding. De omzetbelasting is netjes afgehandeld. Vanuit me holding heb ik datzelfde bedrag naar mezelf gestort. Hoe zou ik het beste deze inkomsten kunnen aangeven bij de particuliere belastingaangifte? De belastingadviseur destijds vertelde dat het ook als een lening kon worden aangemerkt waardoor er geen loonheffing betaald moet worden.

 

Ik heb geprobeerd soort gelijke onderwerpen te vinden op het internet. Deze post komt kwa situatie in dezelfde richting: http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=12533

waarbij situatie a) voor mij van toepassing is.

 

Ik kijk uit naar de reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ok, maar je begon je vraag met dat je dit jaar de Werk BV opgericht had (en later dit jaar al weer beëindigd) en dit jaar is bij mij 2015.

 

Als 2014 bedoeld was, wordt de urgentie van een antwoord duidelijker en zal de aangifte dus inderdaad deze week moeten gebeuren.

 

Ik kreeg vorige week een mailtje van de belastingdienst dat de aangiften die voor 1 mei binnen moeten zijn, (zullen ze kwartaalaangifte btw mee bedoelen hoewel dat nergens specifiek genoemd werd) het beste uiterlijk dit weekend moeten gebeuren. De week erna verwachten ze nu al dat hun site regelmatig plat zal liggen omdat de piek in IB aangifte volgende week zal zijn.

 

Hun tips voor het tijdstip van aangifte:

’s Ochtends, ’s middags tussen 15.00 en 18.00 uur en ’s avonds ná 22.00 uur is het meestal wat rustiger op onze site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.