• 0

Recht op zorgtoeslag aanvragen terugwerkende kracht [laag verzamelinkomen]

Goedemorgen,

 

Ik heb een klein probleempje.

 

Mijn boekhouder heeft gister de aangifte voor 2013 afgerond en nu blijkt dat mijn verzamelinkomen over 2013 dermate laag is dat ik in dit jaar recht heb op zorgtoeslag. Nu schijn ik dit nog te mogen aanvragen over 2013 omdat mijn boekhouder uitstel aangevraagd heeft over 2013. Maar nu komt het probleem, de DigID van mijzelf heb ik en werkt, maar aan het einde moest ik ook die van mijn vrouw opgeven en dat was een probleem. Helaas wisten we het wachtwoord niet meer. Nu moeten we deze aanvraag doen voor 1 mei aangezien dan het uitstel van 2013 verloopt. Het opvragen van een nieuw wachtwoord bij DigID gaat helaas ouderwets via een brief en daar gaat 5 werkdagen overheen en ik ben bang dat ik dit nooit ga redden voor 1 mei.

Wat zijn de alternatieven opties om dit voor het einde van de maand te regelen?

 

Uiteraard is de belastingtelefoon dicht op vrijdagavond en in het weekend en kon ik hier helaas geen info in winnen, maar je blijft wel het hele weekend ermee bezig in je hoofd. Dus allicht hebben jullie suggesties?

 

Met vriendelijke groet,

 

Erwin

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een fiscaal intermediair die gebruik maakt van bijvoorbeeld Elsevier CAS kan de aanvraag op elk moment doen via digipoort volgens mij.

Dus je zou kunnen proberen om rond te bellen naar een paar intermediairs en vragen of zij dat voor je willen aanvragen volgende week.

 

Overigens moet je er wel rekenig mee houden dat de bewuste adviseur dan wel ook een machtiging van jouw vrouw wil hebben, niet alleen van jezelf. Met bijbehorende identificatie (paspoort, rijbewijs e.d.) neem ik aan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het opvragen van een nieuw wachtwoord bij DigID gaat helaas ouderwets via een brief en daar gaat 5 werkdagen overheen en ik ben bang dat ik dit nooit ga redden voor 1 mei.

Is dat overigens ook in jouw geval daadwerkelijk zo? Het opnieuw instellen van een wachtwoord gaat soms ook per e-mail (en een sms-bericht), als je dat destijds zo had ingesteld. Zo niet, dan inderdaad een alternatieve methode proberen, zoals je zelf al had aangegeven.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/wachtwoord-vergeten/

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.