Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcus Marcelus
Hoi,
mijn naam is Marcus en ik ben zzp-er. Voor mijn administratie gebruik ik een excelsheet met daarin mijn inkoop en verkoopfacturen. Hieruit vloeit mijn winst en verliesrekening. Nu heb ik voor mijn Inkomstenbelastingaangifte een winstbalans nodig.
Nu weet ik dat met dubbel boekhouden automatisch een balans tot stand komt. Nu is mijn vraag: Hoe creëer je een balans met enkelvoudig boekhouden? Zijn er bepaalde regels voor het extracomptabel vaststellen van een balans, of mag ik gewoon het eigen vermogen als sluitpost gebruiken en dien ik dan nog ergens rekening mee te houden?
Uit mijn excelsheet vloeit verder mijn te betalen ob 4e kwartaal, debiteurensaldo, crediteurensaldo.
Ik ben in het bezit van mijn eindsaldo van de bank.
Graag hoor ik advies van een ervaren balansmaker/creator.
Met vriendelijke groeten Marcus