• 0

ABC of verkoop binnen EU?

Beste leden,

 

Ik zit met het volgende probleem:

 

Wij hebben goederen ingekocht in Korea, welke per schip naar Nederland vervoerd worden. Vanuit de haven in Rotterdam gaan de goederen direct naar de klant (en niet eerst naar ons magazijn).

De inklaring van de goederen doen wij zelf.

 

Wordt deze transactie gezien als een ABC-transactie (en dus vallend onder 1e in de BTW-aangifte) of een verkoop binnen EU (en dus vallend onder 3e en tevens verplicht aan te geven in de ICP-aangifte)?

 

Dank!

 

Sander

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad, waar zit de klant? 1e is een levering in Nederland, 3e bestaat volgens mij niet, dat zal wel 3b zijn, levering naar een andere EU lidstaat. Onder een ABC transactie voor de BTW wordt over het algemeen een levering verstaan met drie partijen in drie verschillende EU-landen.

Link naar reactie
  • 0

De klant zit in Frankrijk en ik bedoelde inderdaad 3b.

 

Maar hoe zit het dan als we de goederen vanuit Korea naar de haven in Frankrijk zouden verschepen en de klant de inklaring doet, valt hij dan wel onder 1e. Wij doen dan alleen de documenten afhandeling.

Link naar reactie
  • 0

Als de klant de inklaring in Frankrijk doet hoort de zending helemaal niet in jullie BTW aangifte voor te komen. Bij inklaring in NL door jullie zelf (zoals Peter ook al geschreven had)) is het gedeelte van Rotterdam naar Frankrijk een intracommunautaire levering.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.