• 0

Boekhoudpakket / opvolging betaling facturen

Tot op heden houd ik mijn boekhouding bij in een excel bestand, dat werkt op zich prima. Dit zelfde geldt voor facturen, ook deze maak ik in excel en dat werkt prima.

Ik kom nu op een punt dat ik eigenlijk tijd wil besparen. Nu moet ik van alle facturen handmatig controleren of deze betaald zijn of dat er een herinnering heen moet. Ook hiervoor heb ik een excel bestand waarin ik alle facturen met de datum zet. Als de betaaldatum is overschreden dan krijg ik een melding.

 

Is er een software pakket wat dit zelfstandig uitvoert, en bij voorkeur dan ook bij de bank controleert of de betaling binnen is gekomen?

Als dit bestaat dan zal er waarschijnlijk ook een boekhoud functionaliteit inzitten. Voor mij niet zozeer noodzakelijk maar misschien werkt het wel makkelijker of sneller.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aha, dus via dropbox is het mogelijk om vanaf verschillende locaties in dit bestand te werken. Kun je het online bestand dan ook koppelen aan een bestand op de PC?

 

Ik heb een excel sheet waarin de productiekosten van alle producten staat vermeld. Die wil ik eigenlijk niet online hebben. Wel zal deze gekoppeld moeten worden met het online bestand om factureren te kunnen maken.

 

Het zelf "programmeren" van een koppeling tussen een werkrapport en een factuur is ook geen probleem. Maar als er iets kant-en-klaar is waarbij boekhouden is geïntegreerd dan gaat hier zeker mijn voorkeur naar uit.

Of nawerk vereist is ligt aan de opzet van het werkrapport. Hierin zal een deel zitten wat voor de factuur gebruikt wordt maar een ander deel is alleen voor intern gebruik. Daar valt wel mee te werken.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Kun je het online bestand dan ook koppelen aan een bestand op de PC?

Kan wel, maar ik werk voor de degelijkheid alleen binnen één directory:

 

Dropbox is een directory op je PC. Ik werk zeer beperkt in dropbox zelf. In principe beschouw ik het als een backup waar ook anderen bij kunnen. Er moet iemand (M) zijn, die de 'Master' is van de bestanden en deze aan de officiele kant alleen maar mag plaatsen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat er één iemand is die de bestanden plaatsen mag is prima. Als anderen maar wel wijzigingen kunnen aanbrengen.

 

Als ik niets anders kan vinden dan zal het toch een eigen excel versie gaan worden. Ik wacht het nog even af maar zal alvast het stof van de excel skills afblazen ;)

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Kun je het online bestand dan ook koppelen aan een bestand op de PC?

Geen probleem met dit. Wel makkelijk als je lokaties in directories van 'zending en ontvangst' behoud. Alhoewel bij wijziging meldt excel dat en kun je herlokeren.

 

Als anderen maar wel wijzigingen kunnen aanbrengen.
Kan dus. Zie dropbox uitleg.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Zelf ben ik natuurlijk fan van Excel en gebruik ik spreadsheets al vanaf 1985 .

 

Ik kan je nog een extraatje geven over een pas ontdekte mogelijkheid. Sommige boekhoudprogramma's zijn gelinkt aan bankmutaties, dus die hebben dat al. De bankafschriften kunnen vanuit de export van de Banksite in het programma ingeladen worden. Ik heb deze functie niet met mijn boekhoudprogramma, maar doe het wel met Excel.

 

Ik importeer maandelijkse het csv bestand van bank en paypal in Excel.

Alles van de gepropte inhoud die tegenwoordig op de afschriften staan komt netjes in kolommen. Controle en terugzoeken is overal en op elke datasoort (kolom) mogelijk.

 

Maar wat ik wil vermelden is, dat sommige kleine ondernemers de bonnen , papier dus, achter de afschriften nieten om alles zo te documenteren. Met Excel kan dat ook digitaal. Je plaatst een digitale kopie (jpg of pdf) van een bon in een sheet in het werkbook. Bij elke afschrift (lijn) kan men een link plaatsen naar die sheet. De tab van de sheet kan men natuurlijk ook benoemen. Dus de afschrift is direct gelinkt met de echte bon en met één klik zichtbaar. Je kunt op de sheet met de bon nog van alles bijzetten: meerdere bonnen/plaatjes, tekst, berekeningen, uitleg, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Brood, wederom bedankt voor de tip(s). Hoe meer ik er over denk hoe meer ik naar excel begin te neigen.

 

@ Sheila, ik heb er naar gekeken maar helaas werkt dit niet op mijn excel (2003). Ik heb een nieuwe versie liggen maar niet geïnstalleerd ;) Op een pc van een werknemer heb ik de nieuwe versie draaien maar ik kan er nog niet echt aan wennen.

 

Ziet er op zich best aardig uit en qua kosten kun je er ook niets van zeggen. Wel zal het aangepast moeten worden voor het naar mijn zin is. Maar eens overwegen wat te doen.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Al eens gekeken op www.e-boekhouden.nl ?

Ik zie hier niets specifiek over werkbonnen staan maar er zit wel een module in voor het bijhouden van uren, hier kan je ook de gebruikte materialen kwijt. Vervolgens kan je dit automatisch omzetten naar een factuur.

Je kan het pakket koppelen aan de bank zodat automatisch de betalingen/ontvangsten bijgehouden worden. Wil je dit niet koppelen dan kan je bij de bank een mt-940 bestand downloaden en inlezen in het pakket.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.