Ik ben ZZPer heb een 2 e huis waarvan ik de beneden verdieping verhuur. Het huis is beneden prive en het bovengedeelte heb ik als zakelijk op de ballans. Daar heb ik mijn kantoor /douch wc bed .
Via een deur loop ik de trap op naar boven. Het is een zelfstandige eenheid en zou technisch gezien ook apart verhuurd kunnen worden gezien de voorzieningen.
Ik heb zakelijk - niet nagelvaste zonnepanelen laten aanbrengen .
Ik heb begrepen dat je bij aanschaf als ZZPer van een auto en zakelijk zonnepanelen je minimaal 10 % van je energie hoeft te gebruiken om in aanmerking te kpmen voor de VAMIL, Millieu Invest.Aftrek.
De rest van de stroom zou je prive moge gebruiken .
Verder wil ik de energie gebruiken voor de verwarming/airco / magnetron van mijn kantoor en aparatuur. Dus zet ik er een stroom meter tussen om het een en ander aan te tonen.
Wat zijn nu de problemen waar ik tegen aan kan lopen?
Op welke onderdelen zou de belasting een kritische houding aan kunnen nemen.
Ik ben zelf in de veronderstelling dat ik ik alles op talloze site van oa de belasting heb na geplozen.
1. Zelfstandig kantoor met voorzieningen zakelijk.
2. Electrische auto in combinattie met zonnepanelen.
3. Aparte stroommeter voor gebruik
4. Beneden woont een klient die zorgbehoevend is en voortdurend aandacht nodig heeft /zal gaan hebben. Ik moet standby aanwezig zijn maar dat vanuit het kantoor boven. Voor het welzijn van klient is het van belang haar beneden zo vrij mogelijk te laten. Ook bij verslechtering in gezondheid zal ik gebruik moeten maken van de ruimte en fassiliteiten boven als bed om snachts ook standby te zijn.
Graag ontvang ik wat reacties en adviesen
Hieronder een ingevulde lijst van de belastingsite
Werkruimte
Om vast te stellen of u recht hebt of aftrek van kosten voor een werkruimte, krijgt u een aantal
vragen over uw situatie.
Klik op het vraagteken voor extra informatie.
Hebt u een huurwoning of een koopwoning? Maak een keuze... koopwoning
Bent u getrouwd of woont u samen? ja