Ik ben ZZPer heb een 2 e huis waarvan ik de beneden verdieping verhuur. Het huis is beneden prive en het bovengedeelte heb ik als zakelijk op de ballans. Daar heb ik mijn kantoor /douch wc bed .
Via een deur loop ik de trap op naar boven. Het is een zelfstandige eenheid en zou technisch gezien ook apart verhuurd kunnen worden gezien de voorzieningen.
Ik heb zakelijk - niet nagelvaste zonnepanelen laten aanbrengen .
Ik heb begrepen dat je bij aanschaf als ZZPer van een auto en zakelijk zonnepanelen je minimaal 10 % van je energie hoeft te gebruiken om in aanmerking te kpmen voor de VAMIL, Millieu Invest.Aftrek.
De rest van de stroom zou je prive moge gebruiken .
Verder wil ik de energie gebruiken voor de verwarming/airco / magnetron van mijn kantoor en aparatuur. Dus zet ik er een stroom meter tussen om het een en ander aan te tonen.
Wat zijn nu de problemen waar ik tegen aan kan lopen?
Op welke onderdelen zou de belasting een kritische houding aan kunnen nemen.
Ik ben zelf in de veronderstelling dat ik ik alles op talloze site van oa de belasting heb na geplozen.
1. Zelfstandig kantoor met voorzieningen zakelijk.
2. Electrische auto in combinattie met zonnepanelen.
3. Aparte stroommeter voor gebruik
4. Beneden woont een klient die zorgbehoevend is en voortdurend aandacht nodig heeft /zal gaan hebben. Ik moet standby aanwezig zijn maar dat vanuit het kantoor boven. Voor het welzijn van klient is het van belang haar beneden zo vrij mogelijk te laten. Ook bij verslechtering in gezondheid zal ik gebruik moeten maken van de ruimte en fassiliteiten boven als bed om snachts ook standby te zijn.
Graag ontvang ik wat reacties en adviesen
Hieronder een ingevulde lijst van de belastingsite
Werkruimte
Om vast te stellen of u recht hebt of aftrek van kosten voor een werkruimte, krijgt u een aantal
vragen over uw situatie.
Klik op het vraagteken voor extra informatie.
Hebt u een huurwoning of een koopwoning? Maak een keuze... koopwoning
Bent u getrouwd of woont u samen? ja
Bent u zelf voor 100% eigenaar van de woning? ja
Is uw partner ook ondernemer? ja
Gebruikt hij of zij dezelfde werkruimte? nee
Hebt u een zelfstandige werkruimte? Let op! Lees de toelichting. ja Klik hier voor help over deze vraag.
Gebruikt u de werkruimte voor meer dan 90% voor uw onderneming? ja Klik hier voor help over deze vraag.
Resultaat
U hebt recht op kostenaftrek
In deze situatie hoort uw werkruimte tot uw ondernemingsvermogen. Dat betekent voor u:
◾De werkruimte hoort in box 1 tot de winst uit onderneming en niet meer tot de eigen woning.
◾U moet de werkruimte voor de werkelijke waarde vermelden op de balans.
Dit doet u eenmalig bij de start van de onderneming of bij het eerste gebruik van het pand voor uw onderneming.
◾Hebt u een hypotheek op het pand? Dan moet u het gedeelte van de hypotheek voor de werkruimte vermelden als schuld op de balans.
Dit doet u eenmalig bij de start van de onderneming of bij het eerste gebruik van het pand voor uw onderneming.
◾U kunt jaarlijks kosten voor de werkruimte aftrekken.
Gebruikt u de werkruimte voor uw onderneming en voor privé? Dan mag u de kosten aftrekken die u hebt gemaakt voor uw onderneming.
◾Stopt u later met uw onderneming of verkoopt u het pand? Dan moet u rekening houden met het resultaat dat u behaalt met de verkoop (voor het gedeelte van de werkruimte) of de overdracht naar uw privévermogen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
schimmmel
schimmmel
Ik ben ZZPer heb een 2 e huis waarvan ik de beneden verdieping verhuur. Het huis is beneden prive en het bovengedeelte heb ik als zakelijk op de ballans. Daar heb ik mijn kantoor /douch wc bed .
Via een deur loop ik de trap op naar boven. Het is een zelfstandige eenheid en zou technisch gezien ook apart verhuurd kunnen worden gezien de voorzieningen.
Ik heb zakelijk - niet nagelvaste zonnepanelen laten aanbrengen .
Ik heb begrepen dat je bij aanschaf als ZZPer van een auto en zakelijk zonnepanelen je minimaal 10 % van je energie hoeft te gebruiken om in aanmerking te kpmen voor de VAMIL, Millieu Invest.Aftrek.
De rest van de stroom zou je prive moge gebruiken .
Verder wil ik de energie gebruiken voor de verwarming/airco / magnetron van mijn kantoor en aparatuur. Dus zet ik er een stroom meter tussen om het een en ander aan te tonen.
Wat zijn nu de problemen waar ik tegen aan kan lopen?
Op welke onderdelen zou de belasting een kritische houding aan kunnen nemen.
Ik ben zelf in de veronderstelling dat ik ik alles op talloze site van oa de belasting heb na geplozen.
1. Zelfstandig kantoor met voorzieningen zakelijk.
2. Electrische auto in combinattie met zonnepanelen.
3. Aparte stroommeter voor gebruik
4. Beneden woont een klient die zorgbehoevend is en voortdurend aandacht nodig heeft /zal gaan hebben. Ik moet standby aanwezig zijn maar dat vanuit het kantoor boven. Voor het welzijn van klient is het van belang haar beneden zo vrij mogelijk te laten. Ook bij verslechtering in gezondheid zal ik gebruik moeten maken van de ruimte en fassiliteiten boven als bed om snachts ook standby te zijn.
Graag ontvang ik wat reacties en adviesen
Hieronder een ingevulde lijst van de belastingsite
Werkruimte
Om vast te stellen of u recht hebt of aftrek van kosten voor een werkruimte, krijgt u een aantal
vragen over uw situatie.
Klik op het vraagteken voor extra informatie.
Hebt u een huurwoning of een koopwoning? Maak een keuze... koopwoning
Bent u getrouwd of woont u samen? ja
Bent u zelf voor 100% eigenaar van de woning? ja
Is uw partner ook ondernemer? ja
Gebruikt hij of zij dezelfde werkruimte? nee
Hebt u een zelfstandige werkruimte? Let op! Lees de toelichting. ja Klik hier voor help over deze vraag.
Gebruikt u de werkruimte voor meer dan 90% voor uw onderneming? ja Klik hier voor help over deze vraag.
Resultaat
U hebt recht op kostenaftrek
In deze situatie hoort uw werkruimte tot uw ondernemingsvermogen. Dat betekent voor u:
◾De werkruimte hoort in box 1 tot de winst uit onderneming en niet meer tot de eigen woning.
◾U moet de werkruimte voor de werkelijke waarde vermelden op de balans.
◾Hebt u een hypotheek op het pand? Dan moet u het gedeelte van de hypotheek voor de werkruimte vermelden als schuld op de balans.
◾U kunt jaarlijks kosten voor de werkruimte aftrekken.
Gebruikt u de werkruimte voor uw onderneming en voor privé? Dan mag u de kosten aftrekken die u hebt gemaakt voor uw onderneming.
◾Stopt u later met uw onderneming of verkoopt u het pand? Dan moet u rekening houden met het resultaat dat u behaalt met de verkoop (voor het gedeelte van de werkruimte) of de overdracht naar uw privévermogen.
'
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49801-electrisch-rijden-met-zakelijke-zonnepanelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag