• 0

Wie heeft er ervaring met een innovatie makelaar?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad.

Wat ik er zo van google is het een beroep dat is ontstaan door een vreemde kronkel in subsidieland.

Iets met een potje van 'Topconsortium voor Kennis en Innovatie'. Dit TKI kan een aanvraag indienen voor innovatiemakelaars. Een TKI huurt een innovatiemakelaar in om mkb-ondernemers managementconsulting te geven. De innovatiemakelaar neemt een lekkere lik uit die subsidiepot.

Er komt dus iemand bij je over de vloer die 'een stukje met je mee gaat denken'. Beetje 'sparren' met een 'Helikopterview', je kent het wel.

Zelf heb ik het niet zo op 'makelaars'...

Kreeg al meteen een lachstuip omdat ik in eerste instantie 'innovatieve makelaar' las in plaats van 'innovatie makelaar'.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het fenomeen zelf is niet zo nieuw. Voormalig Syntens had adviseurs die met nieuwe innovatieve ideeën en/of de stilstand van de innovatie binnen bedrijven met de ondernemer mee keek naar de (on)mogelijkheden. En er zullen wel wat commerciële innovatie makelaars als "dienst" rondlopen.

Ik ga daar wel vanuit, want sinds mei 2015 is er een gezamenlijke instrumentenkoffer Rijk en Regio

en kun je voor het inschakelen van een innovatie makelaar een financiële vergoeding krijgen.

Adviesprojecten, haalbaarheidsprojecten en R&D-samenwerkingsprojecten worden regionaal aangeboden, kennisvouchers en de twee TKI-instrumenten (Innovatiemakelaars en netwerkactiviteiten) zijn alleen landelijk beschikbaar.

En verder lees ik op de TKI infopagina:

Het TKI zet de verdiende toeslag in voor samenwerkingsprojecten, netwerkactiviteiten en innovatiemakelaars. Het TKI kan optioneel met de toeslag het budget ophogen van de regeling MKB-Innovatiestimulering Topsectoren (MIT-regeling). Die regeling is er voor mkb-ondernemers die willen innoveren binnen de topsectoren.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar